Skip to main content

سخنی با جمال

سخنی با جمال
Anonymous

سخنی با جمال
رفیق جمال!، آشچی عزیز که برای کردها کاسه داغتر از آش شده است، و گوئی به تریبون اکراد و (پکک ، ی پ د)، بدل شود،از جهانی شدن تظاهرات اکراد در اروپا حرف زده از آن تجلیل میکند. جناب آشچی عزیز که سخنانش مثل یونس شاملی گرامی با آن کلاه چریکی عکش، مدام از حرکتهای مسلحانه اکراد بطور تلویحی دفاع جانانه مینماید، تا انشالله درتاریخ اکراد بعنوان قهرمان از وی یادشود، هنوز به درک این واقعیت نایل نمیشود، تظاهرات پی در پی اکراد درشهرهای بزرگ اروپا نه بطریق خودشان، بلکه توسط دول همان کشورها سازمان داده به خیابان آورده میشوند. کردی که در گوشه مملکت دور افتاده بعنوان پناهنده محتاج نان شب است، چطور بلند میشود از مناطق دورافتاده فنلاد،سوئد، دانمارک و فرانسه، از یالقوز آباد بلژیک سوار هواپیما شده بیاید درشهرهای بزرگ اروپا تظاهرات راه بیندازند؟
پدیده راهپیمائی اکراد در واقع همان عقده گشائی

های ضد تورک پاره ای دول اروپائی نسبت به ترکیه است، تا بدین وسیله عقده های شکستهای صد سال پیش را بدینوسیله به نمایش بگذارند. و الا مسئله کرد در این وسط بهانه ای بیش نیست. خود اینان بخوبی میدانند نه در سوریه امکان ایجاد کردستان وجود دارد، نه در جاهای دیگر. نه دول اروپائی حاضر به این کار هستند.
بقول معروف سالی که نکوست از بهارش پیداست.اگر راست میگویند، اگر میخواهند برای کردستان بزرگ از افغانستان تا دریای مدیترانه از اکراد حمایت کنند،بفرمایند نیروی نظامی به سوریه گسیل کنند،با ترکها و ایران و بشار اسد و روسیه، بطور رسمی وارد جنگ شوند. تا بقول مثل تورکی؛"به بینیم خمیر چقدر آب میبرد."والا بیرون گود نشستن لنگش کن گفتن حرف مفت است. وقتی به آقا جمال گفتیم این کار شدنی نیست، از ما دلخور شد. بقول یک مثل تورکی؛ " آغیر اوتور باتمان گل" یعنی (به اندازه گلیمت پایت را دراز کن). همه جا کردستان نیست. اما شما آقا جمال عزیز قبول نکردید. گفتی برادران آریائی هوخشتره، زاگرونشینان اهورائی قاسم سلیمانی که چهار میلیون ترکمن را در عفرین شمال سوریه،با هواپیماهای روسی بمباران کرده بخاک و خون کشید، و آقای ترامپ که یک تاجر و نمایند کاپیتالیسم جهانی است، چون عاشق چشم و ابروی شماهاست، قصد دارد با به خاک و خون کشیدن و محو چهار کشور و کشتار دویست میلیون انسان به شما کادوی "کردستان بزرگ" هدیه دهد. وقتی گفتیم با شعار " رژوا، بژی بژی" کسی به جائی نمی رسد. قبول نکردی. فکر میکردید اگر مثل پانفارسها و راسیتهای فارسپرست، در پارلمان اروپا به ترکها بد و بیراه بگوئید، علیه مردم تورک همه جا سمپاشی کنید، در شهرهای اروپا به اماکن و مغازه ها، به دفاتر کار، و اغذیه و دونه ر فروشیهای ترکها حمله کنید، به عنوان قهرمان پنبه در بین اروپائیان احترامتان بیشتر میشود.
نتیجه عکس اش را در متروهای اروپا دید که هواداران تیم فوتبال با چه خشم و نفرتی نسبت به بلوا و به آشوب کشیدن شهر های اروپائی نسبت به تظاهرات اکراد از خود نشان دادند. شما فکر میکردید اگر هر روز علیه تورکها تبلیغات کنید نزد مردم اروپا گویا احترامتان بیشتر میشود؟
از بخت بد چون در پشت پرده از بده بستانهای سیاسی کمتر اطلاع دارید، و یا نمی خواهید اطلاع داشته باشد، وقتی گفتیم بنا به ماهیت تاریخی امپریالیسم به اینان دل نه بندید، قبل از اینکه روی مردم تورک خیز بردارید، قبل از اینکه هندوانه زیر بغلتان بگذارند،کمی تامل کنید. بی گدار به آب نزنید. با دشمنان مردم تورک علیه ترکها متحد نشوید. چون هر جا که بروید در همسایگی تورکها هستید. بعنوان همسایه احترام خود را حفظ کنید. به ترکان گردن کشی نکنید. چون ترکان در تمام طول تاریخ از احدی گرن کشی نپذیرفته اند. حتا از کسانیکه زیر بغلتان هندوانه داده اند. اما شما برادر عزیز، نه تنها قبول نکردی، چیزی هم طلبکار شدید. گفیتد تمام ترکیه و آزربایجان،از تهران و قزوین، گرفته تا عراق و سوریه و مصر و عربستان تا شمال مقدونیه و آلبانی، از صربیتان گرفته تا افغانسان و دوشنبه، همه این ممالک کردستان است و اینچنین دنیا را بخودتان خنداندید.
جمان جان! پانکرد عزیز. شما به آسمان هم که بروی حتا بزرگترین ابر قدرت جهان نیز بشوی فردا در همسایگی ما زندگی خواهی کرد. ملت تورک به هیچ احدی اجازه نمیدهد به وی گردن کشی کند؟ چه برسد بشما! با اینهمه نفرت ضد ترکی، فردا چطور میخواهی به چشم همسایه ات نگاه کنی؟ احساس انسانیت چطور به شما اجازه میدهد، دایما علیه تقریبا نیم میلیارد تورک، و بیش از نیم میلیارد عرب توهین و نفرت پراکنی کرده، درصدد نابودی این انسانها بر آئی؟ تا کی میخواهید بحقوق خود قانع نشده خاورمیانه را در آتش نفرت قومی و ادعاهای کذائی بسوزانید؟ آیا وقت آن نرسیده بخود بیائید. به سهم خود قائل شده دست از زیاده خواهی بردارید؟