Skip to main content

این جمال درک درستی از تاریخ و

این جمال درک درستی از تاریخ و
Anonymous

... مرزهای ترکیه کنونی حاصل جنگ استقلال قوای ملیه به رهبری آتاترک است. کسی این سرزمین را دو دستی به ترکها نداده که بخواهد از آنها بگیرد. کردستانی در ترکیه وجود ندارد در تاریخ هم وجود نداشته این به این معنی نیست که در آینده نمی شود کردستانی ساخت. برای این کار کاک جمال باید جنگید. پ ک ک و یا هر نیروی مسلح کردی توان مقابله با اردوی ترکها را ندارد. ترکها ملتی میلیتاریست هستند شما ترکها را با عربها و فارسها اشتباه گرفته اید. کردها همان راهی را در پیش گرفته اند که ارامنه 100 سال پیش رفتند همان طور که ارامنه روسیه را پیدا کرد اکراد هم در به در دنبال متحد هستند اما کشوری نه توانایی آنرا دارد که با ترکیه درگیر شود و نه اراده آنرا دارد که جوانانش را برای برپایی کردستان به کشتن دهد. فرض کنید جنگ شد. یکی زدید و دوتا خوردید. چند پاره زمین نصیب شما شد.

حال بعد از پایان جنگ در سرزمینی که کردها آزاد کرده اند مذاکرات آغاز می شود آخرسر هم چیزی بیش از ارامنه نصیب اکراد نخواهد شد سرزمینی محصور در خشکی به شدت کوهستانی و بسیار پر هزینه برای توسعه. به شما اطمینان می دهم کردها باهوشتر از یونانی ها نیستند. یونان در حال حاضر عملا یک failed state محسوب می شود که با نفس مصنوعی آلمان سرپا ایستاده.
ترکیه با کردستان مستقل دست به مبادله انسان ها خواهد زد. درست مثل قراردادی که با یونان بست. ترکها را گرفت و روم ها را داد به یونان. ترکیه ترکمن های عراق و سوریه را خواهد گرفت و اکراد را خواهد داد به کردستان آزاد و مستقل. اگر کردها واقعا نمی خواهند در ترکیه زندگی کنند این تنها راه رحل مسله کرد در ترکیه است. بعد از فروکش کردن تب کردی اینها شروع خواهند کرد به التماس به ترکیه برای اتحاد در قالب یک کنفدراسیون یعنی همان راهی را که بارزانی و عشایر شمال عراق می روند.