Skip to main content

درودتان باد جناب عسگری

درودتان باد جناب عسگری
اقبال اقبالی
عنوان مقاله:
بنیاد های پان ترکیسم در کجا ریشه گرفته است

درودتان باد جناب عسگری
در مورد آنچه در استادیوم ورزشی تبریز اتفاق افتاد، امری تصادفی نبوده و نیست. پیش زمینه های نظری، فرهنگی و سیاسی این اقدام را بایستی در سیاست های حکومت اسلامی، چپ های قومپرست (مبلغین تز حق تعیین سرنوشت تا حد جدائی) و پان ترک ها رصد کرد. در همین تارنمای ایرانگلوبال هم، بدرازای عمر این تارنما شاهد ادبیات و سیاست های آنها بودیم.
در واقع پیوند قوم گرایان از سه خاستگاه متفاوت حکومتی، "اپوزیسیونی" و آنسوی مرزی، بسترهای فرهنگی و سیاسی حرکت پان ترکی در ورزشگاه تبریز را ایجاد کرد. شما بدرستی اشاره کردید که پس از ائتلاف گروه های تشکیل دهنده شورای مدیریت گذار، این حرکت های در ایران بیشتر شده است. واقعیت این است که گروه هایی که خود را بدروغ نماینده کردها و بلوچ ها و .. معرفی کرده اند، و نیز فرصت طلبانی از جنس نوری علا، براتی و . بازیچه و پادوهای آنها در این شورای کذائی هستند.

موضوع شورای گذار را نباید جدی گرفت. آنها نتنها از نظر سیاسی تاریخ مصرف گذشته اند، بلکه بسیاری از عناصر بی رمق در این شورا نیاز به پرستاری برای عوض کردن پوشک دارند. اما دستگاههای تبلیغاتی - رسانه ای می خواهند چهره سازی کنند. ولی نمی دانند چگونه کریه بودن چهره های ایران ستیز آنها را از انظار ایرانیان پنهان سازند. ارتباط حرکت پان ترک در مسابقات فوتبال، اضافه شدن شعار مرگ بر کرد، بر شعار همیشگی مرگ بر فارس و خلیج عربی و .. نشانه اقدامات چند جانبه پان ترکیسم در ایران دارد و شما هم اشاره کردید که:

"قدرت گیری جدید این جریان ناشی از تقویت روحیه پس از تشکیل شورای مدیریت گذار که ماهیاتا بیشتر یک تشکیلات ماهیاتا تجزیه طلب با گرایشات پان ترکی میباشد بوده و بسیاری از جریانات پان ترک با سران این جریان ربطه قوی عاطفی و سیاسی دارند".
تندرستی و سربلندی تان مانا باد