Skip to main content

جناب س.ف.، اینکه شما دادن

جناب س.ف.، اینکه شما دادن
کاوه جویا

جناب س.ف.، اینکه شما دادن شعارهای ضد فارس و ضد کرد و تأیید جنایات ارتش ترکیه در کردستان سوریه را در بازی ۱۰ آبان ۹۸ تراکتورسازی و استقلال از اساس انکار می کنید، بسیار شگفت انگیز است.
۱ ـ گزارش های رسانه های صدای آلمان، رادیو فردا، بی بی سی و ده ها رسانه ی دیگر ایرانی و خارجی شعارهای ضدقومی و پشتیبانی از جنایات ارتش ترکیه را از سوی گروه کوچک حاضر در ورزشگاه تبریز تأیید می کنند. نادر قاضی پور، نماینده ی پانترک مجلس رژیم به این شعارهای ضد قومی در جریان بازی تراکتورسازی و استقلال اقرار و عذرخواهی کرده است. آیا همه ی این گزارش ها و شواهد نادرستند و تنها ادعای شما درست است؟!
https://www.dw.com/fa-ir//a-51104224
https://www.bbc.com/persian/interactivity-50275779
ٰhttps://www.radiofarda.com/a/iran_arrest_several_fan_football_team/3025…
https://etemadonline.com/content/356945

۲- گفته ی شما در مورد فیلم مندرج در مطلب درست است. در متن مطلب هم از منشأ فیلم سخنی نرفته بود. این فیلم در بسیاری از گزارش های دیگر رسانه ها نیز به عنوان نمونه ای برای روشن سازی خبر مورد استفاده قرار گرفته است و البته یادآوری شما بجاست. اما آیا اصل خبر و داده شدن شعارهای ضدقومی قابل انکار است؟
از سوی دیگر، بسیار پیش می آید که در نشر خبری از عکس ها و فیلم های آرشیوی برای روشن ساختن مطلب استفاده می شود. این نکته به اساس و بنیاد گزارش آسیبی نمی رساند و به ویژه در جاهایی چون ایران جمهوری اسلامی که روزنامه نگاری آزاد و مستقل ممنوع است، چیز عجیبی نیست که از عکس و فیلم نمونه در تشریح یک گزارش استفاده شود.
۳ـ شما کوشیده اید کارهای ناشایست گروه کوچک اوباش ورزشگاه سهند(یادگار) تبریز را از گردن عامل اصلی آن، که رژیم جمهوری اسلامی و کارگزاران آن چون سپاه عاشورا و محمدرضا زنوزی مطلق می باشند، بردارید و مردم آذربایجان را عامل این کارها معرفی کنید. این کوشش شما، دانسته یا نادانسته، به زیان مردم آذربایجان و همراستا با طرح و خواسته ی رژیم جمهوری اسلامی است.