Skip to main content

آقای محققی با سلام،

آقای محققی با سلام،
سعیدرضا
عنوان مقاله:
در بلاد غرب اپوزیسیونی بود

آقای محققی با سلام،
هر بار که مقاله ای از شما میخوانم امیدوار میشوم که ما تنها نیستیم و دغدغه سالیان ما از تشتت شدید در صفوف نیروهای آزادیخواه و برابری طلب در برابر صف متحد نیروهای ضد مردمی زیر پرچم ولایت مطلقه فقیه، تخیلات چند جوان، سپید موی نیست. متاسفانه بسیاری از نیروهای مردمی دچار نوع کم نظیری از خود بزرگ بینی و خود محوری شده اند، اصولا هدف را گم کرده اند و در تفکرات و حوادث گذشته محصور گشته اند.
من و ما با بینش هایی بسیار متفاوت، بیش از دو سال خود را موظف به همکاری کردیم و در بیش از ده مقاله سعی نمودیم، یکی از مهمترین علل ناکامی مبارزات چهل ساله گذشته که همانا عدم مبارزه مشترک با دشمن مشترک میباشد را مورد بحث و کنکاش قرار دهیم. این سلسله مقالات تحت نام "جبهه فراگیر ملی ضرورتی ناگزیر در مبارزه با استبداد حاکم بر ایران" در بسیاری از سایت های معتبر منتشر گردید.

قصد ندارم زیاده گویی کنم فقط بخشی از یکی از آن مقالات را که در رابطه با شرایط بعد از جنبش ۸۸ میباشد را باز نویسی میکنم:
 "خیزش فزاینده مردم ایران پس از آخرین جنگ گرگها و کودتای انتخاباتی ۱۳۸۸ که منجر به برگزاری تظاهرات هایی گسترده و متینگهایی متعدد در ایران و در سراسر جهان گشته است، فرصت بسیار مناسبی را برای نزدیکی گروهها و احزاب بوجود آورده است. بی دلیل نیست که هر روز بیش از روز قبل شاهد اعلامیه های مشترک احزاب و گروههایی هستیم که تا چندی قبل به جز در بحث های انتقادی از همدیگر یادی نمی کردند. این فرصت را بایستی مغتنم شمرد و از فضای حاصله در جهت نزدیکی نیروهای  مردمی حد اکثر استفاده را کرد. این مهم بر عهده مسئولین، اعضاء و هواداران سازمان ها گروهها و احزاب است که به وظیفه تاریخی خود برای تشکیل و گسترش جبهه ای فراگیرعمل کنند. باید جسارت انقلابی داشت واز پیله تفکرات سازمان محوری و خود محوری بیرون آمد. باید منافع مردم را براختلافات نظری خود ارجح دانست.*"

با تمام ناکامی در عدم پاسخگویی لازم توسط نیرو های ازادیخواه و برابری طلب به ضرورت زمان، در مسیر همگرایی و همنوایی باز هم کور امیدی داریم و از تلاش خود دست بر نمیداریم.


باید یکی شویم
اینان هراسشان ز یگانگی ماست

*نقل از مقاله:
جبهه فراگیر ملی، ضرورتی ناگزیر در مبارزه با استبداد حاکم بر ایران فرزاد قائم ( سایت اخبار روز دوشنبه  ۱ فروردين ۱٣۹۰ -  ۲۱ مارس ۲۰۱۱)

http://www.iran-chabar.de/article.jsp?essayId=36769