Skip to main content

آقای پورمندی با سلام،

آقای پورمندی با سلام،
سعیدرضا
عنوان مقاله:
حتما راهی هست!

آقای پورمندی با سلام،
در سال ۸۸ توده های میلیونی مردم و بخصوص اقشار متوسط اجتماعی که بیشتر دغدغه آزادی و دمکراسی داشتند در برابر کودتای انتخاباتی ولایت مطلقه فقیه در سراسر کشور، قد برافراشتند. هدف مردم معترض آنطور که رهبران اصلاح طلب حکومتی بیان میکردند به هیچ عنوان "بازگشت به دوران طلایی امام" جهل و جنایت نبود. شعار مردم هم آنطور که اصلاح طلبان حکومتی اعلام کردند " هم غزه، هم لبنان جانم فدای ایران" نبود. این هر دو جعل واقعیات جامعه توسط کسانی بود که در دل دغدغه رادیکال شدن جنبش را داشتند و دارند. جنبش ۸۸ با فرمان ولایت مطلقه به خاک و خون کشیده شد تا ثابت شود، عبور از یک رژیم قرون وسطایی از مسیر اصلاح طلبی میسر نیست.

از سال ۸۸ تا بحال تحولات عمیقی در اوضاع اقتصادی و سیاسی در ایران و در شرایط بین المللی رخ داده است. اگر در آنزمان تمایلات آزادیخواهانه دست بالا را داشتند و شعار محوری "رای من کو" بود، امروزه دیگر با توجه به شرایط فاجعه بار اقتصادی، سیاستهای هزینه بر تروریستی رژیم در خارج و فلج شدن کامل رژیم در حل بحرانهای داخلی و خارجی، با وارد شدن خیل عظیم تهیدستان، بیکاران و زحمتکشان به بستر خیابان، شعار محوری به "سهم من کو" تغییر یافته است.
در واقع انچه از دی ماه ۹۶ تا ابان ماه امسال و هر روزه شاهدش بودیم و هستیم ، اتشفشان خشم پا برهنگان و له شدگان این دوره تاریخی ایران است که میخواهند " از این آب و ازین خاک به اندازه هم بهره بگیرند". کشتار سراسری و دفاع سید خندان و روحانی از کشتار صدها جوان معترض، خود تاییدی صد باره بر مرگ پروسه اصلاح طلبی است.
عبور از رژیمی با مختصات استبداد مذهبی، از طریق اصلاح طلبی، مذاکره، انتخابات و دخیل بستن بر رهبران شناخته شده آن میسر نیست. زبان انان زبان آتش و خون است. به نظر من بهترین و کم هزینه ترین راه عبور از این کابوس، همنوایی و همصدایی تمامی آزادیخواهان و برابری طلبان ایرانی در جبهه ای فراگیر و ملی برای عبور از تمامیت رژیم ولایت مطلقه فقیه است.

باید یکی شویم
اینان هراسشان ز یگانگی ماست