Skip to main content

من که شک دارم این گزارش واقعی

من که شک دارم این گزارش واقعی
آشچی
عنوان مقاله:
گزارش سایت نزدیک به کروبی از یک جلسه مهم

من که شک دارم این گزارش واقعی باشه. اگه اخبار موثقی از چنین جلسه ای موجود باشه، باید جزئیات بسیار بیشتری رو در بر بگیره. از این کلی گوییها که همه باخبریم، معاون امور خارجه هم مسلما خیلی دقیقتر از جزئیات خبرداره. دیگه لازم نیست که ظریف بیاد براش قصه بگه. مثلا نوشته: "متاسفانه وضعیت ایران در عراق و جو آنجا بدلیل تبلیغات و رفتارهای غلطی که از طرف ایران در آنجا صورت گرفته، ضد ایرانی است و موقعیت ایران نزد مردم عراق بشدت رو به افول است..."
من شک دارم ظریف حتی با زنش این قدر رک حرف بزنه و بگه که به سبب رفتار غلط ایران وضعیت چنین شده. بعد هم حتی اگه چنین حرفی زده بشه، باید گوینده بلافاصله وارد جزئیات بشه. یعنی توضیح بده که دقیقا کدوم رفتارها غلط بوده نه این که کلی گویی بکنه. مثلا حتی من یک لاقبا هم می دونم که اون کارخانه لبنی، کارخانه کاله است. دیگه لازم ندارم ظریف این چیزا رو بگه.

اگه چنین جلسه ای برگزار شده باشه، اون همه آدم برای رای زنی و کشیدن نقشه های جدید برای شر به پا کردن جمع میشن نه برای شنیدن دوباره دانسته هاشون. ولی خبری از تصمیمات اون جلسه نیست. به هر حال این هم احتمالا جزو اون دسته اخباره که نویسنده آرزوها و آمال خودش رو به جای اخبار مستند جا زده. به عبارتی، فیک نیوز به نظر میاد.