Skip to main content

من حقیقتش علاقه ای به وارد

من حقیقتش علاقه ای به وارد
آشچی

من حقیقتش علاقه ای به وارد شدن به پلمیکهای بی حاصل با اشخاص متعصب و بی منطق ندارم. این هم اظهر من الشمسه که حکومت فعلی ایران قطعا یکی از بدترین، متحجرترین، جنایت پیشه ترین و سیاه روترین حکومتهای تاریخ بشر بوده و هیچ حکومتی حتی حکومت دزد و رانت خوار و ارتجاعی آک پارتی به گرد پای ملایان حاکم بر ایران نمیرسه. ولی از آنجا که از دروغ و تبلیغات پوچ و سفید نشان دادن سیاه به سبک آخوندها از طرف هر کس متنفرم، در مورد افزایش دستمزدها در ترکیه این رو بگم که با توجه به تورم افسار گسیخته، رکود و حتی شبه بحران اقتصادی (رشد اقتصادی بسیار پایین و حتی منفی) و بیکاری شدید خصوصا در بین جوانان در این کشور، افزایش حداقل دستمزد از 2020 لیر به 2324 لیر آن قدر ناچیزه که نماینده کارگران در جلسه مربوطه (تورک ایش) به نشانه اعتراض جلسه را ترک کرد.

https://www.birgun.net/haber/asgari-ucret-2-bin-324-tl-oldu-turk-is-salonu-terk-etti-281686

در این جا می تونید بخشی از عکس العمل مردم به چنین افزایشی رو ببینید. بیشتر مردم به طور خلاصه میگن که این افزایش تو سر حکومت بخوره.
https://www.youtube.com/watch?v=b7HypmhCO8o&t=689s
برای کسانی که ترکی نمی دونند، ترجمه تحت اللفظی تیتر این ویدئو اینه: خدا به زمین گرم بزندشون. حداقل دستمزد 2324 لیر شد، ملت عصیان کرد!
حالا این عکس العمل مردم ترکیه است. اون وقت یکی میاد و مدعی میشه که مثلا اون مردم خودشون شعورشون نمیرسه و من میفهمم و در مورد اقتصاد به رکود افتاده ترکیه حماسه سرایی میکنه! برای این قبیل افراد خود مردم ترکیه اسامی و القاب فراوانی دارند و ازشون به شدت متنفرند. مثلا بهشون یالاکا، یاغچی، یانداش و غیره می گن. یالاکا همون یالتاق در ترکی آذری به معنی دستمال به دسته. یاغچی، از مسابقات سنتی کشتی در ترکیه گرفته شده که یک پهلوان هست که کشتی می گیره، یکی هم نوچه اشه که بدنش رو یاغ (روغن) میماله. یانداش هم به معنی طرفدار متعصب و خشک مغزه. به هر حال، بزرگترین دشمنان ترکیه و هر کشور دیگری، همین افراد ضد حقیقت و ضد دموکراسی هستند که باید در هر محیط بلافاصله افشا و رسوا بشند. گرچه تجربه نشون داده که روی اینها سنگ پای قزوینه.