Skip to main content

رویارویی آمریکا و ترکیه در

رویارویی آمریکا و ترکیه در
Anonymous

رویارویی آمریکا و ترکیه در شرق دریای مدیترانه
در ایرانگلوبال به نقل از منبع: ایندیپندنت فارسی، مطلبی تحت عنوان (رویارویی آمریکا و ترکیه در شرق دریای مدیترانه) از فرد اختر نامی درج شده است. در بالای مطلب یاد شده عکس فردی بدون ذکر نامش دیده میشود.
نوشته نامبرده که در اصل نوعی نفرت پراکنی پانفارسیستی نسبت به ترکیه است،
هر کس که این مطلب را می بیند از خود میپرسد:
اینان که نسبت به مردم تورک اینهمه عقده دارند، مگر در طول تاریخ صاحب چه مقام و منزلت، صاحب چه صنعت و تمدن، صاحب چه اختراعات و اکتشاف و تکنولژی بوده اند که بدیگران فخر فروشی میکنند؟
مگر حکم رانان جنایتکار شاه و آخوند چه جایگاه و پایگاهی در عرصه بین الملی جز قتل و کشتار مردم و چپاول مملکت داشته اند که پانفارسها بدان افتخار میکنند، حتا بخود اجازه میدهند به ملل دیگر به چشم تحقیر بنگرند؟
فرد مجهول النام در بخشی از

عقده پرانی هایش نسبت به ترکیه با تاکید بر واژه "چکش سنا بر فرق ترکیه" گوئی رژیم آخوندی تهران مورد ستایش و تجلیل مجلس سنای آمریکاست میگوید:
"تحلیل‌گران در واشنگتن عقیده دارند که قانون سنا در خصوص همکاری میان آمریکا و هم‌پیمانانش در شرق دریای مدیترانه، این بار بسیار متفاوت از گذشته است؛ چون..،
این قانون که برخی آن را "چکشی" بر فرق ترکیه توصیف کرده اند، دولت آمریکا را ملزم می‌کند که از هر نوع "تجاوز ترکیه "به حریم هوایی و دریایی قبرس و یونان به کشورهای عضو ناتو اطلاع دهد،
هم‌چنان این قانون، هر عضو ناتو را که سامانه موشکی اس ۴۰۰ روسی را خریداری کند، از پیوستن به برنامه تولید هواپیمای شبح آمریکایی منع می‌کند." پایان نقل قول.
این جناب اگر کمی شمه سیاسی داشته باشد درک میکند نباید به بهانه نقل قول از مقامات آمریکا ترکیه را تهدید کند. ترکیه ایران نیست که ترامپ قصد بریدن نفس اش را دارد.
1. اوولن که لازم است به این جناب گفته شود که این "چکش" بر بالای سر رژیم آخوندی تهران ایستاده است، نه بالای سر ترکیه.
در ضمن ترکیه حریم هوائی قبرس را تهدید نکرده است بلکه این قبرس و یونان است که بدون اجازه ترکیه در حریم دریائی ترکیه در مدیترانه اقدام به اکتشاف نفت و گاز کرده اند.
2. دوومن چیزی که این جناب به واسطه کمی دانش از آن بی اطلاع است اینست که آمریکا قبل از اینکه ترکیه از روسیه سامانه موشکی اس ۴۰۰ را بخرد، از تحویل هواپیماهای شکاری اف 35 به ترکیه خودداری کرد. زیرا میخواهد با تسلیح گروههای تروریستی کورد، آن کشور را در مقابل تهدیدهای نظامی خارجی خلع سلاح کند.
خود آمریکا اما بخوبی میداند که ترکیه چنین اجازه ای را به کسی نمی دهد که به وی دستور دهد.
3. سوومن چیزی که این جناب از آن بی اطلاع است، اینست که با اینکه ترکیه در تولید هواپیماهای شکاری اف 35 نامرعی برای رادار، باتفاق چند کشور دیگر همکار و سهیم است و بخشی از قطعات آن در ترکیه تولید میشود. در این ضمن لازم است به این جناب بی نام گوشزد شود هر از گاهی سخنان وزیر امور خارجه ترکیه را شنود کرده بر معلومات اندک خود کمی بیفزاید.
"چاوش اوغلو" وزیر امور خارجه ترکیه بار ها در مقابل تهدیدهای دول غرب و مخصوصا به دولتمردان آمریکا با تاکید گوشزد کرده است که:
" سعی نکنید ما را تهدید کنید. ترکیه کشوری مستقل و آزاد است و خود تصمیم میگیرد با چه کشور و یا کشورهائی مبادلات تجاری ـ نظامی داشته باشد.
او با تاکید خاطر نشان ساخت:اگر ما را دوباره تهدید کنید پایگاه نظامی ناتو را از ترکیه جمع میکنیم." پایان نقل قول.
اکنون سئوال از این جناب بی نام این است که مگر پانفارسیسم جز عقب ماندگی فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و مخصوصا سرکوب آزادیهای سیاسی در جغرافیای موسوم به ایران، کجا را فتح کرده است که اینان اینهمه بخود مباهات کرده با درج چنین مطالب غرض دار و سطحی نسبت به ملل دیگر عقده پرانی میکنند؟
کسی نیست به اینان بگوید: شما به جای عقده پرانی نسبت به ترکیه در فکر رژیم منفور اسلامی تهران باشید که با چپاوت مملکت، سرکوب مردم چهل سال است حلقومتان را میفشارد.