Skip to main content

سلام جناب سعیدرضا؛

سلام جناب سعیدرضا؛
بهنام چنگائی
عنوان مقاله:
پشتوانه فاشیسم زینب ابوطالبی چیست؟

سلام جناب سعیدرضا؛
بله ناسازگاری دین دولتی با خواست فرهنگ رنگین کمانی دیروز، امروز و سکولار، چنان هست که شما بخوبی نوشته اید. همچنین این واکنش خانم زینب ابوطالبی می تواند شکلی از اشکال فرصت های آتش به اختیار خامنه ای به امت سرسپرده ی خلافت اش باشد که اینجا و آنجا و بنا به مصلحت فردی و برای خودشیرینی به نمایش گذارده می شود، و اینگونه که دیدیم پاداش تک تیراندازها را که یکی هم این خانم باشد، رسانه ها اپوزیسون چنان سنگین دادند که وی با شتاب از کرده ی خود پوزش خواهی کرد و البته فکر می کنم از بالا باو فرمان دادند که از گفته ی خود اظهار پشیمانی کند و کرد.

همچنین نباید فراموش کنیم که خود خمینی هم بسان شاه بارها تهدید و تأکید کرده بود که هرکس با حکومت فردی مذهبی آنها سازگاری ندارد می تواند برود.
خمینی هنگامی که با رسانه های معترض روبرو شد گفت: ((اگر بطور انقلابی عمل کرده بودیم؛ قلم تمام مطبوعات را شکسته بودیم، و تمام مجلات فاسد و مطبوعات فاسد [مخالف، معترض] را تعطیل کرده بودیم و رؤسای آنها را به محاکمه کشیده بودیم، و حزب‌های فاسد [مخالف و معترض] را ممنوع اعلام کرده بودیم و رؤسای آنها را به سزای اعمالشان رسانده بودیم و چوبه‌های دار را در میدان‌های بزرگ برپا کرده بودیم و مفسدین و فاسدین را درو کرده بودیم این زحمت‌ها پیش نمی‌آمد.))
یا:
اگر انقلابی بودیم تمام احزاب را ممنوع اعلام می کردیم. یک حزب و اون "هم" حزب‌الله. من اعلام می کنم به این قشرهای فاسد [معترضین و مخالفین نظام] در سرتاسر ایران اگر سر جای خودشان ننشینند ما بطور انقلابی با اونها عمل می‌کنیم. مولای ما امیرالمومنین، اون مرد نمونه عالم، آن انسان به تمام معنا انسان با مستکبرین و با کسانی که توطئه می‌کردند شمشیر را کشید و ۷۰۰ نفر را در یک روز کشت، کشتار از یهودهای بنی قُریظه!
خمینی با ده ها چهره و با صدها دروغ هایش در پیش و پس از انقلاب همه ی ما و ملت های سرخورده از شاه را فریب داد تا بتواند خودکامگی مذهبی را استوارکند و کرد.
او در نوفل لوشاتو گفته بود:
ما همه مظاهر تمدن را با آغوش باز قبول داریم.
ـ در جمهوری اسلامی زنان در همه چیز دارای حقوقی کاملاً مساوی با مردان خواهند بود.
ـ در ایران اسلامی علما خودشان حکومت نخواهند کرد و فقط ناظر و‌ هادی امور خواهند بود. خود من نیز هیچ مقام رهبری ـ نخواهم داشت و از همان ابتدا به حُجره تدریس خود در قم برخواهم گشت.
ـ در حکومت اسلامی رادیو، تلویزیون، و مطبوعات مطلقاً آزاد خواهند بود و دولت حق نظارت بر آنها را نخواهد داشت.
ـ برای همه اقلیت‌های مذهبی آزادی بطور کامل خواهد بود و هر کس خواهد توانست اظهار عقیده خودش را بکند.
ـ در جمهوری اسلامی کمونیست‌ها هم در بیان عقید خود آزاد خواهند بود.
ـ در جمهوری اسلامی زن‌ها آزاد خواهند بود. در تحصیل هم آزاد خواهند بود. در کارهای دیگر هم آزاد خواهند بود. (مصاحبه با هفته نامه گاردین، نوفل لوشاتو۱۶ نوامبر ۱۹۷۸)
و نچندان دور دیدیم که این ساختار ضدبشری و تروریست چگونه راه تباهی ما و کشورمان را از میان خون های ریخته بازکرد و نسل کشی های 67 و 60 و تا بامروز را هموارکرد.
باسپاس از شما