Skip to main content

اخیرا در کامنتی ادعا شده بود

اخیرا در کامنتی ادعا شده بود
Anonymous

اخیرا در کامنتی ادعا شده بود
گویا در سالهای دفاع قهرمانه مردم تورک، یعنی در سالهائی که ارتش ترکیه در مقابل ارتش مهاجم امپریالیسم جهانی که از شش طرف به ترکیه حمله ور شده بودند،
و چنانکه مشهور است در آن زمان، قهرمان افسانه ای ترکیه " زنده یاد ژنرال کمال آتا تورک" با قوای اندک در مقابل تهاجمات گسترده آنان ایستاده گی کرده در نبردی سنگین اغلب شان را به دریا ریخته بود،
اما کامنتی ادعا کرده دراین وقایع گویا روسیه تزاری، طرف ترکیه را گرفته بود.
ایشان یا تاریخ بلد نیست یا ادوار تاریخی را بصورت مغشوش ارائه میدهد.
باید توجه داشت که قبل از وقایع "چاناق قلعه" اردوی روس تزاری به سبب ضعف دولت عثمانی از فرصت سود جسته با حملات گسترده از سمت شرق وارد خاک ترکیه شده بود، در واقع دولت عثمانی سالها مشغول دفع حملات روسیه تزاری بود. در حقیقت زمانیکه دول غرب و دنیای مسحیت برای تکه پاره کردن خاک ترکیه

از هر سو به آن حمله ور شده بودند، ملت قهرمان تورک با دلاوری و با تجهیزات اندک در مقابل این حملات سینه سپر کرده بودند.
تنها در خلال جنگ با دول غرب به رهبری آتا تورک، یعنی هنگامی که امپریالیسم جهانی از نیروهای آتاتورک شکست سختی خوردند، بعد از تاسیس سیستم جمهوریت به رهبری آتا تورک بود که شوروی سوسیالیستی به رهبری ولادیمیر ایلیچ لنین، جمهوری تازه تاسیس ترکیه را به رسمیت شناخت.
علت آن نیز این بود که لنین خود از ترکهای تاتار بود و علاقه و توجه خاصی به قهرمانی و جنگ آوری مردم تورک داشت.
البته شوروی سوسیالیستی که خود نیز تازه تاسیس شده بود به حمایت ترکیه نیاز داشت، این را بخوبی میدانست که ترکیه خاکریز اول در جنگ با امپریلیسم جهانی بود، و اگر ترکیه می افتاد جنگ به مرزهای کشور تازه تاسیس شده کمونیستی سرایت کرده اوضاع آنجا را بهم میریخت.
این نکته را نباید از نظر دور داشت که در خلال جنگهای امپریالیستی علیه ترکیه، شوروی سوسیالیستی برای مقابله در برابر دول امپریالیستی، که خود نیز هدف حمله و تجاوز آنان بود، بعضی حمایت ارسال سلاح سبک بصورت محدود را به ترکیه قائل بود،
علت یاد بود نصب هیکل بعضی از فرمانده هان روسیه سوسیالیستی در ترکیه نیز نشان قدردانی مردم ترکیه از همیاری شوروی سوسیالیستی سابق است. و نه تحسین از کلیسای ارتدکس و باند مافیای حضرت پوتین علیه السلام.
این نکته نیز قابل ذکر است که آقا و یا رفیق لنین رهبر وقت شوروی سوسیالیستی به سبب جهان بینی و علاقه ای که به ملل همسایه داشت، حتا دهها تن طلا که بعنوان عواض جنگی که قرار بود از طرف دولت وقت ایران بعنوان غرامت جنگی به روسیه تزاری پرداخته شود از آن صرف نظر کرده تمام آن بدهی ها را به ایران بخشید.
اما ایرانیان و ایرانشهری های آریامهری هیچ یاد بود و یا کوچکترین تشکری از زنده یاد جناب "ولادیمیر ایلیچ لنین" انجام ندادند. این است فرق بین ترکیه، و ایران و ایرانشهری.
در خاتمه لازم به ذکر است اگر چه امپریالیسم جهانی لنین را به ضرب گلوله مجروح، و زنده یاد آتا تورک را با مشروب مسموم ساخت، بطوریکه اخیرا بر اثر تحقیقات دانشمندان ترکیه معلوم شد، مشروبی که به آتا تورک به عنوان هدیه داده شده بود، با مواد سمی "ارسین"آمیخته بوده است که منجر به مسموم و کشته شدن آتا تورک انجامید.
به گفته تاریخ نگاران تورکیه زمانیکه زنده یاد آتاتورک در بستر مرگ به حال اغما بوده است، گماشتگان امپریالیسم که در اطراف آتاتورک پرسه میزدند فرصت را غنمت شمرده وی را در حال اغما خفه کرده بودند، تا فردایش بلافاصله دولت جدید بعد از آتاتورک را که از قبل بدست امپریالیسم غرب آماده بوده است، و مخلوطی از گماشته گان غربی بود، بر سر کار بیآورند.
چناکه گفته میشود زنده یاد آتا تورک هنگام مرگ گویا 53 سال بیشتر نداشت.
اگر چه پس از مرگ لنین هفت دههه بعد اردوگاه سوسیالیسم بکلی از هم پاشید،
اما سیستم لائیک و جمهوری جوان تورکیه که بدست آتا تورک کبیر بنیان شده بود، به حیات خود ادامه داده به یکی از قدرتهای منطقه تبدیل گشته است.
و هنوز که هنوز است امپریالیسم جهانی با تمام توانش با خرج هزینه های گزاف میلیاردی، اعم از کودتاهای مختلف و بکار گیری تروریسم داخلی و خارجی در سرنگونی جمهوری ترکیه تلاش بسیاری بکار برده است اما تا امروز در مقابل ملت قهرمان تورک کاری از پیش نبرده است.