Skip to main content

دوست گرامی، فرخ نعمت پور، شما

دوست گرامی، فرخ نعمت پور، شما
تبریزی

دوست گرامی، فرخ نعمت پور، شما اگر می خواهید کامنتی بنویسید که در زیر یک نوشتار در ایران گلوبال گنجانده شود با کدهائی که دارید وارد حساب کاربریتان شده و در آن صفحه و در کادر ویژه ای که باز خواهد شد کامنت بنویسید وگرنه کامنت شما به بخش "صفحه شما" فرستاده خواهد شد!

دوست گرامی، در پاسخ به کامنت شما که به بخش "صفحه شما" فرستاده شده است باید گفت که دفاع از حق، دفاع از سرزمین، پیکار با استعمارگران و ..... برابر با ناسیونالیسم نیست! اما شما نوشته اید: (..... آگاهی ناسیونالیستی در این گونه اتنیک ها اساسا یک عمل ذهنی است کە بر مبنای دفاع از خود در مقابل حذف فرهنگ و زبان شکل می گیرد و نه بر اساس وجود یک ضرورت اقتصادی ـ اجتماعی .....)

دوست گرامی، آیا ما چیزی به نام "آگاهی ناسیونالیستی" داریم؟ و آیا ما چیزی به نام "ناسیونالیسم برای ضرورت اقتصادی - اجتماعی" داریم؟

ناسیونالیسم در ستیز .....

..... بی چون و چرا با آگاهی است و ناسیونالیسم زهر کشنده ای است که مغزها را از کار می اندازد! آیا ناپلئون بناپارت شوونیست، کایزر ویلهلم پان ژرمن، بنیتو موسولینی فاشیست، آدولف هیتلر نازی، محمدرضا پهلوی پان آریا، صدام حسین پان عرب، اسلوبودان میلوشوویچ پان صرب و ناسیونالیست های دیگر کارشان آگاه کردن مردم با "آگاهی ناسیونالیستی" بوده است؟

از سوی دیگر کسانی مانند مهاتما گاندی و نلسون ماندلا که برای حقوق یک گروه از مردم ستمدیده پیکار کرده اند را نمی توان ناسیونالیست نامید و کارهای چنین کسانی با کارهای کسانی مانند هیتلر و صدام یکی نیستند و اینان را میهن پرست و ستم ستیز و حق طلب باید نامید.

کوشش برای پیشرفت یک کشور را نیز نمی توان "ناسیونالیسم برای ضرورت اقتصادی - اجتماعی" نامید چرا که ناسیونالیسم برابر است با نژادپرستی، کهنه پرستی، مرده پرستی، خاک پرستی، مرزپرستی، جنگ افروزی و گندکاری های دیگری که روی تاریخ را سیاه کرده اند! که درباره چگونگی پیدایش ناسیونالیسم نگاه کردن به نوشتاری در لینک زیر سودمند است

http://iranglobal.info/node/28638

اما بدبختی و تیره روزی برای یک گروه از مردم ستمدیده هنگامی رخ خواهد داد که این گروه از مردم ستمدیده برای رهائی از ستم و ستمگران به ناسیونایست ها پناه برده و از چاله درآمده و به چاه بیفتند! در این باره نیز نگاه کردن به نوشتاری در لینک زیر سودمند است

http://iranglobal.info/node/42737