Skip to main content

البته طبق آمار رسمی دولت چین،

البته طبق آمار رسمی دولت چین،
آشچی

البته طبق آمار رسمی دولت چین، در پکن 572 نفر مبتلا به کرونا شده اند و 8 نفر هم فوت کرده اند. برای شانگهای هم این آمار 485 نفر ابتلا و 5 نفر فوتی است. کافیه که به نقشه زیر که توسط گوگل تهیه شده مراجعه کرد و روی نقشه چین کلیک کرد.
https://www.google.com/covid19-map/
کلا دیده میشه که فقط استان هوبی به شدت درگیر بوده و در بقیه استانها یا فوتی خیلی کم بوده یا اصلا وجود نداشته که این هم بر میگرده به سیاستهای موفق کنترلی دولت چین. انتقاد از یک دولت، ملت، ایدوئولوژی و غیره یک چیزه، متوسل شدن به کشیدن عکس مار و ترویج تئوریهای توطئه به سبک وزارت اطلاعات آخوندها یک چیز دیگه. این که دولت چین با باز گذاشتن بازارهای فروش حیوانات وحشی بی نهایت غیر مسؤولانه عمل کرده یک حقیقته. این که چین گسترش و خطر بیماری و آمار واقعی فوتیها رو حتی به رغم اخطار پزشکان خودش پنهان کرده و باز غیر مسؤولانه عمل کرده

هم به نظرم حقیقته. اما القای این که گویا کمونیستها یک ویروس مرگبار رو در یک استان کشور خودشون منتشر کرده اند و خودشون در پکن و شانگهای راحت نشسته اند، هزار بار پوچ تر و بی معنی تر از حرفهای آخوند خامنه ایه که کار رو کار آمریکا دونسته بود. اینه که مبلغان این قبیل مهملات در بین مردم جایگاه و پایگاهی ندارند و نخواهند داشت چون مردم دوست ندارن از چاه در بیان و داخل چاه عمیق بیفتن.