Skip to main content

نویسنده به درستی می گوید که:

نویسنده به درستی می گوید که:
تبریزی

نویسنده به درستی می گوید که:

(..... پان ترک ها، پان کرد ها، پان فارس ها و غیره ..... طی چند دهه گذشته گوش به فرمانی خویش برای شرکت در پروژه های فاشیستی و جنگ طلبانه امپریالیستی را نشان داده اند .....)

درباره بحران پیش آمده برای ویروس کرونا نیز به خوبی روشن شد که سیستم های سرمایه داری توان یاری مردم را در رویدادهای این چنینی ندارند چون آن چه که سیستم سرمایه داری به آن می اندیشد سود است! کارگران و رنجبران و دهقانان در سیستم سرمایه داری از دارو درمان بی بهره اند چون همه چیز حتی درمان و دارو نیز باید سودآور باشند! در سیستم سرمایه داری درمان های پیشرفته پزشکی نیاز به پول های هنگفت دارند و مردم ندار و گرسنه ای که از بام تا شام کار می کنند تا جیب های سرمایه داران و زرسالاران از دسترنج آنها پر شوند چون این پول های هنگفت را ندارند از این روی دارو و درمان نیز نه ..... ..... برای آنها که تنها برای سرمایه داران و زرسالاران فراهم است!

در رژیم های سرمایه داری که هست و نیست یک سرزمین را سرمایه داران و زرسالاران در دست گرفته اند بیمارستان ها دو گروه هستند، یک گروه که به آنها بیمارستان های خصوصی گفته می شود و گروه دیگر که به آنها بیمارستان های دولتی گفته می شود، در بیمارستان های خصوصی که دست کمی از هتل های پنج ستاره ندارند تنها زرسالاران و سرمایه داران و پولدارها می توانند از درمان های پیشرفته پزشکی برخوردار شوند و کارگران و رنجبران و دهقانان ندار و گرسنه یا باید از رفتن به آن بیمارستان ها خودداری کنند و یا باید هست و نیست خودشان را بفروشند تا در آن بیمارستان ها با هزینه هائی بسیار سنگین درمان شوند! (یا پول بده یا برو بمیر!)

رژیم های سرمایه داری برای آن که کارگران و رنجبران و دهقانانی که مانند جانوران کار می کنند تا جیب های کارخانه داران و سرمایه داران و زرسالاران پر شوند اگر بیمار شدند درمان شوند تا از نو مانند جانوران برای آنها کار کنند بیمارستان هائی را نیز می سازند که گرداننده آنها رژیم سرمایه داران و زرسالاران است!

بیمارستان های دولتی رژیم های سرمایه داری که دست کمی از یک دامپزشکی ندارند و حتی می توان گفت دامپزشکی ها نیز از آنها بهتر و پاکیزه تر هستند کمترین دستمایه ها را دارند! دستشوئی های این بیمارستان ها پر از آلودگی هستند، سوسک ها و پشه ها و شپش ها و مگس ها در این بیمارستان ها رژه می روند و به جای کمیاب ترین داروها کمیاب ترین میکرب ها را در این بیمارستان ها می توان یافت و چیزی به نام پاکیزگی در این بیمارستان ها یافت نمی شود و شام و ناهاری هم که در این بیمارستان ها به بیماران داده می شوند خوراک های ارزانی مانند سیب زمینی و تخم مرغ و نان هستند!

پزشکانی که در این بیمارستان ها کار می کنند چه کسانی هستند؟ در این بیمارستان ها پزشکان متخصص و فوق تخصص کار نمی کنند و در این بیمارستان ها دانشجویان پزشکی که فرزندان زرسالاران و سرمایه داران هستند و می خواهند دکترا بگیرند و یا به تازگی دکترایشان را گرفته اند کار می کنند، برای این دانشجویان رشته پزشکی که فرزندان زرسالاران و سرمایه داران هستند بیماران جانورانی مانند موش های آزمایشگاهی هستند که با درمان درست و نادرست آنها ورزیده تر می شوند تا در آینده مدرک تخصص و فوق تخصص دریافت کنند و سپس در بیمارستان های خصوصی کار کنند!

اما اگر در یک سرزمین دولتی سوسیالیستی بر سر کار بیاید و بهداشت و درمان از دست زرسالاران و سرمایه داران گرفته شوند و بهداشت و درمان همگانی (سوسیالیستی) باشند همه مردم به یکسان از دارو و درمان و بهداشت بهره مند خواهند شد و دولتی که سوسیالیستی است همگان را از درمان و دارو و بهداشت با بهترین ویژگی ها برخوردار خواهد کرد.