Skip to main content

این نوشته "مسئول کامنت ها"

این نوشته "مسئول کامنت ها"
کیانوش توکلی

این نوشته "مسئول کامنت ها" خیلی به دلم نشست ؛ وقتی نوشت:" من روزانه دهها کامنت توهین آمیز نسبت به خانواده خودم و کیانوش دریافت می کنم، که سرتا پا توهین های جنسی نسبت به خانواده مونث من و کیانوش

این نوشته "مسئول کامنت ها" خیلی به دلم نشست ؛ وقتی نوشت:" من روزانه دهها کامنت توهین آمیز نسبت به خانواده خودم و کیانوش دریافت می کنم، که سرتا پا توهین های جنسی نسبت به خانواده مونث من و کیانوش می باشد، من حقیقتا دلم می خواهد با این افراد در یک محیط صمیمی حرف بزنم که اگر شما با افکار من و یا کیانوش مخالفید، تقصیر دختر و یا همسر ما چیست؟." یک زمانی بود که هیج سایتی امکان نظر دهی و کامنت نویسی نداشت ؛ ایران گلوبال اولین سایتی بود که این امکان را برای همگان فراهم کرد؛ آن هم بطور "یک زمانه" و بدون درخواست امیل و نام و بدون هیج کنترلی نظرات بلافاصله در پای مقالات ظاهر می شد. این روش ؛ بسرعت هزاران نفر را جذب "صفحه شما " کرد و بسیار از صاحب نظران شناخته شده و شناخته نشده به کامنت های ایران گلوبال علاقمند شدند.
نویسندگان مقالات هم پس از انتشار مطالب شان ، بی صبرانه منتظر نظر خوانندگان می شدند در آن روز ها زیر پای هر مقاله ای بیش از صد کامنت نوشته می شد و بقیه سایت های سیاسی پس از ما علاقمند شدند که بخش اظهارنظر خود را فعال کردند . این سایت ها به همان سرعت بخش کامنت نویسی را بستند (مثل گویا نیوز و...) واقعا جالب بود برخی از کامنت ها از قد و قواره اصل مقاله پر حاشیه تر و بلند تر بود .
یواش سر و کله " افراطی ها سه گانه" + سایبری های رزیم از راه رسید و آنان موفق شدند صاحب نظران واقعی را از سایت فراری دهند .
در چنین شرایطی عمر مسئول "مسئول کامنت ها" خیلی کوتاه شد و به سه ماه رسید؛ اینگونه بود که کامنت گذاری "دو زمانه" شد و این روش هم کمکی نکرد و نتوانست جلوی آشغال های افراطی را بگیرد و بعد آمدیم و "ملیت" زبانی _ اتنیکی مسئول کامنت ها را عوض کردیم از کورد ؛ تورک ، فارس ، مازندرانی ،گیلانی؛ تهرانی و مشهدی بازهم مسئولان کامنت نویسی را فراری می داد و بازهم "افراطی های سه گانه " صحنه گردان اصلی بودند . اری به اینجا که رسیدیم تصمیم گرفتیم پای مقالات تنها کسانی حق نظردهی داشته باشند که اکانت سایت را در اختیار داشته باشند و در صفحه شما "بدون آکانت دارها" ادامه دهند اما بازهم وضع خراب شد و "اکانت دار " و "اکانت ندار" هم از خط قرمز ها عبور کردند .و اکنون تقریبا همه ی مسئولین سایت به این نتیجه رسیدند که تنها کسانی اجازه دارند که نظر دهند که صاحب اکانت باشند . این اخرین گزینه ما برای کامنت گذاری و نظر دهی است و کسانی هم که علاقه ای نداشته باشند که پای مقاله شان کامنت گذاشته شود به من اطلاع دهند ؛ حتما هم رعایت خواهد شد وبخش نظردهی را مسدود می کنیم