Skip to main content

از انجا که اقای جداری در

از انجا که اقای جداری در
Anonymous
عنوان مقاله:
قره باغ و چپ

از انجا که اقای جداری در جبهه چپ وانقلابی قرار دارند ،لازم بنظر می‌رسد بیشتر به مواضع سازمانهای چپ در باره قره باغ تذکر بدهند .

،در تارنمای حزب توده متاسفانه دفاعی از تعلق قانونی قره باغ به اذربایجان نشده است ،بلکه با نقل قول حزب خود را پشت سر این وان مخفی کرده است مانند :
(رئیس‌جمهور ترکیهٔ عضو پیمان ناتو، با دفاع از راه‌حل نظامی مسئلهٔ قره‌باغ خواستار جنگی همه‌جانبه به‌منظور سرنگون کردن دولت ارمنستان شده است. بر اساس برخی گزارش‌های منتشر شده، حضور نیروهای نظامی ترکیه در درگیری‌ها و شرکت نیروی هوایی این کشور در آن‌ها شرایطی بسیار بحرانی را به‌وجود آورده است.) باید بدانیم سیاست تبعیض گرایانه استالین نسبت به قفقاز و امتیاز دهی به ارمنستان این وضع را بوجود اورد .
در دوران اشغال ایران بدست قوای شوروی حزب توده حق داشتن سازمانهای حزبی در اذربایجان اشغالی ایران نداشت و همه حوزه های حزبی بنا به خواست استالین قدغن شد .
اقای جداری واقف هستند که در جنگ ایران و روس بخش های مهمی از ایران بنام قفقاز و اران از ایران جدا شدند که هنوز هم بخشی از سرزمین های ایرانی بشمار میروند .این حق مردم ایران است که داوطلبانه برای رها سازی قره باغ همراه نیروهای مسلح کشور تمامیت ارضی اران را حفظ کنند .