Skip to main content

سالام اليكيم

سالام اليكيم
Anonymous

سالام اليكيم
اختصاصی آراز نیوز
ایران از ارمنستان پشیبانی اطلاعاتی-جنگال انجام می دهد
بنا به گزارش های مختلفی که به آراز نیوز رسیده است ایران برای جلوگیری از پیش روی ارتش آزربایجان شمالی در

شمالی در سواحل شمالی آراز (ارس) از نیروهای اشغاگر ارمنی پشیبانی اطلاعاتی – جنگال انجام می دهد.


البته این پشیبانی جدا از پشیبانی لجستیکی (تجهیزات جنگی، سوخت، انرژی، مصالح و مایحتاج و غیره) است که ایران به صورت پنهان و آشکار از ارمنستان انجام می دهد.


ارتش آزادی بخش آزربایجان در سواحل شمالی آراز (ارس) بخش های زیادی از مناطق تحت اشغال را آزاد کرده و در حال نزدیک شدن به شهر تحت اشغال زنگیلان می باشد. در صورت رسیدن ارتش آزربایجان به زنگیلان ارتباط منطقه تحت اشغال قاراباغ با ایران (به عبارت صحیحتر آزربایجان جنوبی) قطع شده و منطقه زنگه زور (مغری) که تنها شاهرگ حیاتی ارمنستان می باشد و ارمنستان را از طریق آزربایجان جنوبی به ایران وصل می کند در تیررس و اشراف ارتش آزربایجان قرار میدهد. طبعاً این شرایط نه برای ارمنستان و برای متحد استراتژیکش ایران مطلوب می باشد و تحقق آن ضربه کاری به ارمنستان و ضربه سیاسی امنیتی جدی به دولت فاشیستی ارتجاعی ایران خواهد بود. لذا ایران تلاش می کند با پشتیبانی اطلاعاتی – جنگال از ارمنستان اشغالگر مانع پیش روی ارتش آزربایجان در ساحل آراز (ارس) شود.


در این راستا ایران از نقاط مختلفی در جنوب آراز (ارس) نیروهای آزربایجان را رصد و شنود کرده، اطلاعات بدست آمده را به ارمنستان می دهد.


یکی از مهمترین مراکز رصد و شنود ایران در جنوب آراز (ارس) مرکزی است که بر روی کوه موسوم به «آنتن داغی» قرار گرفته است. این کوه در روستای «اَیری بوجاق» در نزدیکی شهرستان خدآفرین قرار دارد. این مرکز که عکس های آن در زیر دیده می شود به ظاهر یک مرکز مخابراتی غیرنظامی است ولی در اصل یک مرکز شنود و رصد می باشد. از این مرکز تمام تحرکات ارتش آزربایجان رصد و شنود شده و به ارمنستان رسانده می شود.

علاوه بر این مرکز در چندین نقطه در جنوب آراز (ارس) تجهیزات رصد و شنود نصب شده و از این نقاط نیز رصد و شنود انجام می شود که عکس یکی از آنها در ساختمان فرماندهی سپاه شهر جدید لاریجان – خدافرین در زیر دیده می شود. بنا به گزارش گزارشگران محلی این تجهیزات بیشتر در پاسگاههای مرزی از جمله پاسگاه لاریجان، پاسگاه جعفرقولو اوشاغی، پاسگاه صفرلی و پاسگاه خمارلو نصب شده اند.

همچنین بنا به برخی گزارشهای موثق میدانی و برخی منابع مطلع، ایران برای جلوگیری از پرواز هواپیماهای بدون سرنشین آزربایجان سیستمهای جنگال (جنگ الکترونیک) در منطقه نصب کرده است که مانع جدی برای پرواز این نوع هواپیماها ایجاد میکند.


در نتیجه ایجاد اخلال در پرواز پهپادها و همچنین دادن گرای نیروهای آزربایجان به نیروهای ارمنستان اشغالگر، به رغم پیشروی سریع نیروهای آزربایجان در روزهای ابتدای درگیری، در روزهای اخیر پیشروی نیروهای آزربایجان در ساحل آراز (ارس) کندتر شده است. با این حال و به رغم پشیبانی ایران، به دلیل فروپاشی کلی خطوط دفاعی و پشیبانی و شرایط بد روحی نیروهای ارمنستان عقب نشینی می کنند و به نظر می رسد به زودی در ساحل ارس کلیه مناطق اشغالی توسط ارتش آزربایجان از لوث وجود اشغالگران پاکسازی خواهد شد.


طبیعی است سیاست مزورانه «حمایت ظاهری از آزربایجان، حمایت عملی از ارمنستان» که ایران پیش گرفته است علاوه بر دشمنی فراموش ناشدنی با آزربایجان شمالی، خیانتی آشکار به ملت ترک در آزربایجان جنوبی بوده و خنثی سازی آن به طرق ممکن حق طبیعی و ذاتی ملت ترک آزربایجان می باشد.

آرازنیوز، آزربایجان دونیاسینا آچیلان پنجره ...
@ArazNews