Skip to main content

دونالد ترامپ رییس جمهور

دونالد ترامپ رییس جمهور
لیلا
عنوان مقاله:
هشدار آمریکا به ترکیه درباره عملیات نظامی جدید علیه کردهای سوریه

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در نامه ای که برای رییس کنگره آمریکا ارسال کرده نسبت به اقدام نظامی جدیدی از سوی ترکیه در شمال شرق سوریه هشدار داده است

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در آستانه سالگرد حمله نظامی ترکیه به منطقه کردنشین سوریه در اکتبر 2019 در نامه ای رسمی که برای نانسی پلوسی، رییس کنگره آمریکا ارسال کرد، نوشت: دخالت نظامی ترکیه کمپین مبارزه با داعش در عراق و سوریه را تحت تاثیر قرار می دهد و هرچه بیشتر صلح امنیت و ثبات در منطقه را با تهدید مواجه می کند . ترامپ در این نامه تاکید کرده است که فرمان اجرایی وی که در 14 اکتبر 2019 در مورد وضعیت سوریه صادر شده و زمان آن در حال به پایان رسیدن است همچنان بعد از 14 اکتبر 2020 معتبر و محتوای آن قابل اجرا خواهد بود .
ترامپ در نامه اش خطاب به نانسی پلوسی گفته است اقدامات ترکیه در مورد انجام تهاجم نظامی در شمال شرق سوریه نه تنها صلح و ثبات و امنیت در منطقه را تهدید می کند بلکه ضمن به خطر انداختن جان غیرنظامیان کارزار مبارزه با داعش را نیز تحت تاثیر قرار می دهد . رییس جمهور آمریکا هشدار داده است اقدام نظامی مجدد ترکیه، امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا را نیز مورد تهدید قرار می دهد . ترامپ تاکید کرده است به همین دلیل، تصمیم گرفته است وضعیت اضطراری اعلام شده بر اساس فرمان اجرایی 13894 وی در مورد وضعیت در سوریه ادامه می یابد . رجب طیب اردوغان این هفته هشدار داد ممکن است حمله نظامی دیگری علیه کردهای سوریه انجام دهد .