Skip to main content

سالام اليكيم

سالام اليكيم
Anonymous

سالام اليكيم
چرا باید چنین‌ می‌شد؟!

حجت الهامی
امروز در میان اخبار جنگ قره‌باغ خواندیم که مجلس غیر قانونی ارمنیان در قزه‌باغ اشغالی از روسیه و ایران خواسته‌ است که برای کمک به آنها نیروهای

خواسته‌ است که برای کمک به آنها نیروهای نظامی ارسال کنند!
واقعا چگونه ممکن است که حتی تصور کمک نظامی از طرف ایران به ذهن اين اشغالگران خطور کند !
در حالیکه مقامات رسمی ایران بر حفظ تمامیت ارضی آذربابجان و خروج اشغالگران ارمنی به صراحت تاکید دارند پس اين انتظار بيجا از کجا نشأت مى‌گیرد؟
البته که داخل ایران نیز ممکن است برخی گروههای پان ایرانیست ضد ترک آشکارا طرف اشغالگران ارمنی بایستند و حتی اپوزسیون خارج از کشور نبز به نوعی بر این مسئله دامن بزنند.
و یا اقلیت‌هایی از ارامنه به دلایل نژادپرستانه چنین انتظاراتی از دولت ایران داشته باشند.
اما در مقابل اراده اکثریت و غالب مسلمانان عموما و ترک‌های ابران بخصوص و مهمتر از همه جبهه حق و باطل و مسئله اشغال خاک وجود دارد...
در این میان متناسب با اوج‌گیری تنشها در قره‌باغ مواضع رسمی حکومت ایران نیز شفاف‌تر شده است تا جائیکه الهام علیف رئیس جمهور آذربایجان مواضع ایران را عادلانه توصیف کردند
اما قبل از جنگ اخیر اتخاذ مواضع گنگ و دوگانه دولت حتی روابط صمیمانه با دولت ارمنستان به همراه پروپاگاندای جریانات ضد ترک و آذربایجان می‌توانست بانی آنگونه انتظارات بیجا باشد.
نمی‌دانم آیا در حال حاضر پایانه مرزی نوردوز تعطیل گردیده است یا نه ، اما ارسال تجهیزات نظامی از طریق خاک ایران در هنگام شروع درگیریها علامت خوبی نبود .
هر چند که ایران نظامی بودن این کالاها را تکذیب کرد اما تلوبزیون آذربایجان همین ماشینهای مارک کاموز را به عنوان غنایم جنگی نشان داد !
گرچه مسئولین استان آذربایجان شرقی از بسته شدن گمرک نوردوز خبر دادند اما شخصا به عملی شدن این خبر هنوز شک دارم کاش مسئولین یا خبرنگاران یا دوستان گزارشی نیز در این مورد تهیه می‌کردند.
با این احوال هر شایعه‌ای می‌تواند قرین به واقعیت هم باشد امروز مطلبی از کاربران آذربایجانی آنسوی آراز می‌خواندم که ایران داخل جعبه‌های تابوت سلاح و مهمات به ارمنستان ارسال می‌کند !
اما در مجموع اگر ایران نیز مانند ترکیه و پاکستان و... قاطعانه و جانانه از آذربایجان حمایت می‌کرد اینگونه شایعات و متعاقبا تکذیبیه‌ها جایی از اعراب نداشته و ارامته نیز برای اشغالگری بیشتر به جهت حمایت و کمک ایران خیالات خام نمی‌کردند...