Skip to main content

آن لیندی وزیر امور خارجه سوئد

آن لیندی وزیر امور خارجه سوئد
جمال

آن لیندی وزیر امور خارجه سوئد روز سه‌شنبه 13 اکتبر 2020 در یک نشست خبری مشترک همتای‌ ترکیه‌ای‌اش مولود چاووش‌اوغلو، آنکارا را متهم کرد که آتش‌بیار درگیری‌ها در سوریه، لیبی و منطقه قره‌باغ است و حاکمیت

آن لیندی وزیر امور خارجه سوئد روز سه‌شنبه 13 اکتبر 2020 در یک نشست خبری مشترک همتای‌ ترکیه‌ای‌اش مولود چاووش‌اوغلو، آنکارا را متهم کرد که آتش‌بیار درگیری‌ها در سوریه، لیبی و منطقه قره‌باغ است و حاکمیت ملی کشورهای ساحلی دریای مدیترانه را هم بارها نقض کرده است.

وزیر امور خارجه سوئد در این نشست خبری از ترکیه خواست نیروهای‌ اشغالگرش را از سوریه خارج کند و تجزیه سوریه و ستمی که در آنجا بر کُردها می‌رود را تقصیر این کشور دانست و گفت که نقض حقوق بشر در ترکیه بیشتر شده و دستگیری‌های سازمان‌یافته‌ای علیه شهروندان کُرد در داخل ترکیه در جریان است.

آن لیندی ترکیه را به حمایت از آذربایجان و ارسال پیکارجویان اجاره‌ای به جنگ در منطقه قره‌باغ متهم کرد.

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان هم مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه را متهم کرد آتش‌بس میان باکو و ایروان را تضعیف کرده و آذربایجان را به ادامه درگیری با ارمنستان تحریک می‌کند.

پاشینیان در گفتگو با خبرگزاری رویترز با تاکید بر اینکه آذربایجان و ارمنستان در هر گفتگویی که با هدف رسیدن به راه‌حل صورت گیرد، باید امتیازاتی بدهند، گفت: «موضع ترکیه در قبال درگیری‌های ناگورنو قره‌باغ در راستای اهداف توسعه‌طلبانه این کشور در جنوب قفقاز است ... تا زمانی که ترکیه موضع خود درباره ناگورنو قره‌باغ را تغییر ندهد، آذربایجان به اقدامات نظامی خود در این منطقه ادامه می‌دهد.»