Skip to main content

سالام اليكيم

سالام اليكيم
Anonymous

سالام اليكيم
عملیات آزادسازی مناطق اشغالی آذربایجان و فصل خانه تکانی در حاکمیت ایران
(بخش اول)
بامداد 27 سپتامبر 2020 پس از حمله ارامنه به آذربایجان بود که ارتش این کشور حملۀ همه جانبه و شدیدی را

شدیدی را برای بازپسگیری اراضی اشغالی خود آغاز کرد. خشم فروخوردۀ 30 ساله ای که زبانه کشید، همانطور که انتظار می رفت، ابعادی بین المللی به خود گرفت. تورکیه به عنوان مهمترین متحد آذربایجان و پاکستان به عنوان کشوری که هرگز ارمنستان را به رسمیت نشناخته در همان ساعات ابتدایی حمایت قاطع خود را از آذربایجان اعلام کردند. در طرف مقابل اولین کشوری که از ارمنستان اعلام حمایت کرد یونان بود که این روزها با تورکیه درگیر مناقشاتی در دریای مدیترانه است.
در این میان ایران به عنوان کشوری که هم با آذربایجان و هم با ارمنستان هم مرز بوده و داعیه دار حمایت از مسلمانان و مظلومان جهان است، ابتدا سکوت اختیار کرده و سلاح ها و ادوات جنگی روسی را به ارمنستان انتقال داد. خبرگزاری قم نیوز در اقدامی عجیب خبر از حملۀ آذربایجان و شهادت مسلمانان ارمنی!!! و درخواست برخی طلاب از وزارت خارجه برای محکومیت این حملات را منتشر کرد که با واکنش های شدید تورک های ایران مجبور به عذرخواهی شد. روندی که تا به امروز در تمام روزنامه های کشور در طیف های مختلف قابل مشاهده است.
آنچه در رسانه های مختلف ایرانی داخلی و خارجی شاهد بودیم همراهی طرفداران حاکمیت و اپوزیسیون به صورت ضمنی و یا علنی از ارمنستان بوده. "پیمان نوین" رضا پهلوی در همان آغاز درگیری ها منتشر شد. خود وی در مورد جنگ هیچ موضعی نگرفت اما نوچه هایش در شبکه های مجازی تمام قد در دفاع و حمایت از ارمنستان ایستادند و حتی پا را فراتر گذاشته و تمام این درگیری ها را حاشیه سازی برای "پیمان نوین" پهلوی زاده شان قلمداد کردند. از نادر مواردیست که می توان آنها را همراه با امثال رائفی پور در یک جبهه دید!

انتشار اخبار حمایت ایران از ارمنستان و ارسال ادوات نظامی به این کشور در رسانه های منطقه موجی از فشار را بر حاکمیت تحت فشار ایران بیشتر کرد. نارضایتی های منطقه ای و گسترش اعتراضات تورک های کشور از طرفی و خطر از دست دادن عناصر معروف به ناردارانی ها در جمهوری آذربایجان از طرف دیگر باعث شد در اقدامی هماهنگ چند روز پس از آغاز درگیری ها 4 امام جمعه 4 استان های شمال غرب ایران به صورت رسمی از موضع آذربایجان حمایت کنند. جالب اینکه بسیاری در کشور به این اقدام اعتراض کرده انگ پان تورکیسم را بر آخوندهایی زدند که بویی از ملی گرایی تورکی در آنها دیده نمی شود. کار به جایی کشید که محمدحسین فرهنگی سخنگوی هیئت رئیسۀ مجلس به صورت صریح در حمایت از آنها ویدئویی را منتشر کرده و از خطر پان فارسیزم حرف زد.

ایل‌بیلگه خاتون
(İlbilge Hatun)

@Turkeliye_Dogru
https://t.me/turkeliye_dogru/5988