Skip to main content

جناب پیروز، (ایکاش بجای شناسه

جناب پیروز، (ایکاش بجای شناسه
محسن کردی
عنوان مقاله:
پیمان نوین- ثروت رضاپهلوی - ریاست جمهوری رضاپهلوی

جناب پیروز، (ایکاش بجای شناسه Peerooz همان فارسی پیروز را بکار ببرند) مانند سایر مخالفان شاهزاده رضاپهلوی بحث را به بیراهه میبرند که به اصل پیام نوین شاهزاده پرداخته نشود. مورد جناب پیروز را ادامه..

مورد جناب پیروز را توضیح میدهم. شاهزاده رضاپهلوی با توجه به موقعیتی که در این 40 ساله بدست آورده است، هرچه هست، یک پیامی داده اند. بسیاری مخالفان ایشان که منافع شان را در نبود شاهزاده رضاپهلوی در صحنه سیاست ایران می بینند آنجا که از بحث منطقی وا میمانند دست به پولیمیک (جر) میزنند و از بحث مربوطه طفره میروند و به همان موقعیت ایشان میتازند و یا تلاش دارند مانند جناب پیروز موقعیت ایشان را با ارائه یک راه انحرافی لوث کنند. بسیاری مانند حزب کمونیست کارگری یا بطور کلی آنها که کمونیسم کارگری را معیار شناسه خود قرار داده اند اصولا منکر وجود ایشان بعنوان یک آلترناتیو مبارزاتی هستند و به راههای گوناگون تلاش دارند حضورشان را انکار یا نفی کنند. مثلا مانند جناب پیروز که در مقابل پیام نوین نقل قولهایی را آورده اند که اصلا ربطی به «پیام نوین» ندارد. نقل قول از ثروت رضاپهلوی آورده اند و نیز این که اگر حسن نیت در هدف خود دارند بهتر است برای خود مقامی مانند رئیس جمهور اسرائیل قائل شوند (نقل به مضمون).
در مورد ثروت شاهزاده. یک کلام: آقا.. ثروتی که شما مدرک نشان داده اید حدود 62 میلیون دلار یا اصلا 62 میلیارد دلار .. خوبه؟ ایشان اگر اهل خرج کردن بود تابحال خرج کرده بود. والا ما که خودمان یه پا سلطنت طلبیم (بالهجه مشقاسم بخوانید) تابحال یک سنت از این ثروت را ندیده ایم. تو بگو یک بند انگشت ماست به ما داده باشد نداده است. لذا امید این که شما از این آدم حتا یک دلار برای مبارزات ایران خواهانه بیرون بکشید محال است. ما مثل شما چپها حامیان بیگانه هم نداریم بلکه از جیب خودمان خرج نشستها و و غیره را میدهیم همه مان هم راننده تاکسی مثل من یا شغل بالاتری دارند. حالا شما میفرمایید که اگر شاهزاده حسن نیت دارند اول دلارهایش را که بزعم بسیاری از مخالفانشان از ملت ایران دزدیده است رو کند و به کیسه دولت جمهوری اسلامی و یا مخالفانش بریزد. یک کلام: نم پس نمیده داداش!! شما اگر در حسن نیتش بخاطر این قضیه شک داری در پیمان شرکت نکن و دست دوستی شاهزاده را نفشار (حالا نیس که اگر شاهزاده ثروتی هم نداشت بدو بدو برای فشردن دست دوستی و همکاری اش میدویدید!!) چه مساله ثروت شاهزاده باشد و چه نباشد اصلا با مقوله شاه و شاهزادگی مشکل دارید دیگر این انحراف بحث چیست که مطرح میکنید که آی ثروت داره آی تو خونه اش بالانس زده گذاشته تو اینستاگرام! ول کنید دیگه.. بپردازید به سیاست. شما با رضاپهلوی طرف هستید که یک ریال هم خرج این مبارزه نمیکند. حالا کنس هست، مال دوست هست یا هرچه. از نگاه من همینقدر که در این 42 سال بیش از اکثر ایرانیان در مقام مبارزه با جمهوری اسلامی حضور داشته از نگاه من غنیمت است. او وسیله ای در دست من و ما برای مبارزه با آخوندهاست. حالا اگر دست کرد تو جیبش خرج کرد مرسی. نکرد هم ما روی زمین ننشسته ایم. به نیمه پر لیوان نگاه کنید که او در میدان هست مثل بقیه. پول هم نمیده. روشن شد یا به انگلیسی بنویسم peerooz jan ؟ در مورد این که نقل قول کرده اید که ایشان جایگاهی مثل رئیس جمهور قرار بگیرند اگرچه خود ایشان پاسخ واضحی نداده اند یعنی نه رد و نه قبول کرده اند - از نظر من این بحث انحرافی است. هرکسی جایگاه خودش را دارد. رضاپهلوی تنها یک خاصیت دارد و ان پسر شاه بودن و شاهزاده بودنش است. برای ریاست جمهوری مریم رجوی و بنیصدر و کلی مدعی دیگر داریم. شما میخواهید رضاپهلوی را به میان این نامزدهای ریاست جمهوری بندازید و آب را گل آلود کنید و کل موجودی سیاسی بنام رضاپهلوی را از صحنه حذف کنید. آخه این چه بحثیه؟ چرا دست بر نمیدارید؟ سالهاست عده ای که این بحث را مطرح میکننند انگار دارند در صفحه تخته نرد با طرف رجز میخوانند. آقا رضاپهلوی یا وجود ندارد یا اگر در صحنه سیاسی حضور دارد تنها ارزش وی به «شاهزاده رضاپهلوی» بودنش و این که «نور به قبر اون خدابیامرز بباره» است که نیاز به حضورش در صحنه سیاست ایران حس شده اگر نه در بلافاصله پس از انقلاب که همین ملتی که نور به قبر باباش بباره میفرستند که در به در به دنبال «باباش» بودند که بیارند ایران محاکمه اش کنند! مقوله رضاپهلوی بخاطر نیاز مبارزه به شخصیت حقوقی ایشان است و بخاطر جایگاهی که در میان مردم دارد. اگرنه از او درس خوانده تر، با تجربه تر و چه و چه و چه هزاران در ایران هزاران داریم. اگر این هزاران که یاد کردم میتوانستند یک دهم رضاپهلوی خود را مطرح کنند که نیازی به رضاپهلوی نبود. رضاشاه تنها بخاطر قلدری نبود که توانست به قدرت برسد.