Skip to main content

آقای محسن کردی گرامی،

آقای محسن کردی گرامی،
اژدر بهنام

آقای محسن کردی گرامی،
از شما به دلیل مراجعه به سایت و اظهار نظر تشکر می‌کنم.
به اطلاعتان برسانم که نگاه شما بیش از اندازه "اجمالی" بوده است. در سایت، هم اسناد بسیاری از سال‌های قبل از 1361 وجود دارد و هم از اپوزیسیون مشروطه‌خواه و سلطنت‌طلب.
اسنادی که در آرشیو سایت وجود دارند از سال 1288 شروع شده‌اند و نشریاتی مانند "تلاش" هم که یکی از نشریات مورد نظر شماست، در سایت وجود دارد. من در این مورد هیچ نظر و موضعی را "سانسور" نکرده‌ام. حتی کتاب‌های محمدرضا شاه را هم در سایت گذاشته‌ام.
متاسفانه علاوه بر نشریه‌هایی مانند کیهان لندن و نیمروز، جای بسیاری دیگر از نشریات منتشر شده در این سایت خالیست. این مساله به دو دلیل عمده مربوط می‌شود.
1- عدم دسترسی من به این اسناد
2- عدم توانایی یک نفر برای انجام اینهمه کار (من تمام این اسناد را به تنهایی تهیه کرده‌ام و تمام کارهای سایت را هم به تنهایی انجام می‌دهم).
تصور می‌کنم از من بپذیرید که اگر این سایت به یک مؤسسه تحقیقاتی با بودجه‌ای مناسب متعلق می‌بود و می‌توانست کارمندانی را برای انجام کارها استخدام کند، قادر می‌بود انتظارات شما و دیگران را برآورده کند.
در پایان کامنتتان نوشته‌اید:

در پایان کامنتتان نوشته‌اید: "نبود اثری از مشوقان خلخالی در دادگاههای انقلاب که همه بخاطر داریم چقدر نیروهای چپ و مجاهد در رسانه هایشان به خلخالی بابت کشتار وزرا و مدیران زمان شاه تیغ برا و آفرین میگفتند نیز چشمگیر است. این چیزی نیست بجز گریز از گذشته ای که مایه خجالت چپ و مجاهد است."
فکر می‌کنم این دیگر بی‌انصافی است! من به هیچوجه از گذشته گریزان نبوده‌ام و اتفاقا درست برعکس، تا آنجا که توانسته‌ام، گذشته را در اختیار همگان قرار داده‌ام.
من تقریبا تمام نشریات و اسناد "مشوقان خلخالی" را در سایت گذاشته‌ام. کافی‌ست به جای "نگاهی اجمالی"، وقت بیشتری بگذارید و "نگاه دقیق‌تری" به سایت بکنید.
با مهر
اژدر بهنام