Skip to main content

جناب جیلو گرامی

جناب جیلو گرامی
دكتر عبدالستار دوشوكي

جناب جیلو گرامی

این نظر را در زیر نظر جنابعالی در جای دیگری نیز قرار دادم.

من فقط می توانم از طرف خودم اظهار نظر بکنم. علاوه بر اینکه نه سازمانی تشکیل شده و نه تشکلی بوجود آمده و نه . . .

من فقط می توانم از طرف خودم اظهار نظر بکنم. علاوه بر اینکه نه سازمانی تشکیل شده و نه تشکلی بوجود آمده و نه (از نظر من) پیشنهاد تشکیل یک تشکل جدید ارائه شده. پیشنهاد بر سر ایجاد یک گفتمان یا همگویی (دیالوگ) ملی و همگانی است, که نه سازمان است و نه تشکلی مثل شورای مدیریت گذار یا بقیه اتحادها و ائتلافها و شوراهای متعدد در گذشته.

بعقیده من باید برای راه های مختلف و شیوه های متعدد جهت نجات کشور باب یک مکالمه ملی را گشود. یعنی با همدیگر حرف زد و تبادل نظر کرد. شرط اولیه ورود به این گفتمان این است که شما بعنوان یک ایرانی دمکرات بپذیرید که با مخالفان نظری خود تبادل نظر بکنید و بپذیرید که در این شرایط دهشتناک کشور همه حق دارند؛ یعنی تک تک هموطنان حق مساوی دارند؛ و اینکه بدون انحصارطلبی و تامگرایی باید از طریق مکالمه و دیالوگ چاره جویی کرد. این هیچ ربطی به شورا و سازمان و حزب و غیره ندارد. متاسفانه شما رفیق شفیق حاضر نیستید بپذیرید که احزاب و سازمانها اهداف و مرامنامه و اساسنامه و برنامه کار و استراتژی ایدئولوژیکی و جناحی خودشان را دارند و این فلسفه وجودی یک حزب است که با روانکاوی رهبران و اعضای آنها بطرز جدایی ناپذیری عجین شده است. این احزاب در عرض چهل سال گذشته نتوانسته اند ره به جایی ببرند و یا هم افزایی (چه در تئوری و چه در عمل) بوجود بیاورند.

تک تک اعضای همه این احزاب و سازمانها و تشکلات موجود مجاز هستند و تشویق می شوند تا بیایند و نظر خود را در سطح مساوی با بقیه تک تک هموطنان در این گفتمان ملی ارائه بدهند و تاثیرگذار باشند. قرار نیست که ائتلافی از احزاب تشکیل شود و وزنکشی و سهم طلبی صورت بگیرد. این یک گفتگو بین فرد فرد ایرانیان است که ضرورت گفتمان ملی در شرایط دهشتناک فعلی کشور را درک می کنند و حاضرند در این مورد مسئولیت پذیر باشند. شما هم دوست گرامی ! هی این را به احزاب پر افتخار طرازنوین کشور ربط ندهید. و ضمننا یا لطفا شوخی هم نکنید که تا "احزاب طرازنوین" شرکت نداشته باشند, هر حرکتی محکوم به شکست است؛ حتی یک گفتگوی ساده !

این نظر شخص بنده است و بقیه ٨٤ میلیون ایرانی نیز حق کاملا مساوی دارند تا نظر خودشان را بیان کنند.