Skip to main content

در مدت چهار سال و اندی که در

در مدت چهار سال و اندی که در
Anonymous
عنوان مقاله:
پاسخ دوم به جمال نقابدار و استقلال طــلب کُـرد

در مدت چهار سال و اندی که در سایت ایران گلوبال حضور دارم، هیچ شخصی به مانند جمال به بنده هتاکی و فحاشی نکرده است، الا جدیدا که یک لیلا باجی را هم یدک می کشد. هرچه می خواهم در یک کامنت کوتاه و مختصر

دلیل هستریک بودن رفتار جمال و غیرتی شدندش را نسبت به مسائل کُردستان، ملت کُرد و احزاب برساخته دولت ایرانی بپرسم، توهین هایش مانع اساسی است.
جمال، هرگاه از باب ادب و معرفت از بنده پرسشی نمودی و در مقابل بنده به تو توهین کردم، مطمئن باش که آنقدر انصاف دارم که خودم را مورد سرزنش قرار دهم.! اما کسی که بنده را جاش و مزدور یا خائن به ملت کُرد معرفی کند و دستمایه اش در این باره، تراوشات سایتهای رژیم آخوندی و خزعبلات افراد سایبری و ساندیسی و اراجیف آنها باشد، باید با چه کلام و ادبیاتی به او پاسخ دهم، به قول معروف کلاه خود را قاضی ....؟!
در مورد خودت شاعرانه سرودی، شروع به بافتن تاروپودی ناسیونالیستی کردی، و انگار که تو از دیاکو، خشثریتی، و آژی دهاک تاریخ و گذشته کُردیت بیشتر و حتی انگار بیشتر از آنها...!!
بنده یک کُرد ایرانی، موحد و مستقل هستم. از لحاظ عقاید دینی، به اسلام مطابق آیات قرآن و سنت معتقدم. نه سلفی مدخلی از نوع جیره خواران آل سعود هستم، نه اخوان المسلمین و یا هر گروهی که زیان بودن آنها، بسی بیشتر از نبودنشان است. بنده بارها تاکید کرده ام هر ملتی باید اسلام را با شرایط اجتماعی و در تطابق با عرف جامعه خود بپذیرد و از اصول اساسی آن خارج نشود. اما در نهایت، مسلمانان باید برادر و متحد هم باشند. بارها از آقای دکتر علی قره داغی که یک شخصیت دینی کُرد و افکارش اخوانی است، انتقاد نمودم. اما تو و رهبران احزاب، هرگز چنین واقعیاتی را در مورد دین در اجتماع درک نمی کنند.
بنده الگوی تاریخی ام در حکومت اسلامی و رفتار با نژادها و ملتهای دیگر "صلاح الدین ایوبی" رحمة الله علیه است. او كُردها را تا مصر و سودان برد و برای تک تک آنها شخصیت و هویت واقعی تعریف نمود. البته در آن زمان خلافت اسلامی وجود داشت، و ناسیونالیسم از نوع دولت ـ ملت اصلا مطرح نبود. از بخارا تا کناره های دریای مدیترانه یک خانواده بودند. امروزه دوران خلافت را احزاب سکولار عشاییر کورد خیانت به کُردیت تعریف می کنند، اما شکست در عفرین و کرکوک و مناطق دیگر را برنمی تابند.!!! عقیده بنده هم در مورد دین شیعه و فرق آن معلوم است. با سندی که علمای آنها قبول دارند، ثابت می کنم عقاید آنها در اصول هم با سایر مسلمانان متفاوت است، چه برسد به فروع. خیانت بزرگان و عوام آنها به خلافت اسلامی روشن است، تاکنون هم سبب حضور امریکا و طواغیت غربی در منطقه فتنه گری آخوند شیعه است. اصلا طالبان و القاعده و جهادی های امریکایی همسنخ و از ماده شیعه گری و تکفیر آنها بوجود آمده اند. در مورد استقلال طلبی مردم کُرد آنرا یک حق مشروع و اساسی می دانم، اما با تبلیغات و هیاهو، چنین حقی بدست نمی آید. ٢٩ سال حکومت محلی دو خانواده بارزانی و طالبانی را بنگرید، توانائی آنها بسیار وسیع تر از جمهوری کُردستان یا مهاباد است، اما چه بر سر مردم کُرد آورده اند؟! آیا مردم کُردستان عراق از وضعیت خود راضی هستند؟!
از آنها بدتر، حزب پ.ک.ک از اساس برای فاسد نمودن مبارزه ملت کُرد تشکیل شده است. سری به تاریخچه این حزب و فنداسیون سیاسی آن بزنید، بیشتر کتابهای اوجالان کپی عقاید ماری بوکچین و بر چهارچوب اغلاط لنینیسم روسی بنیان نهاده شده است. حزب مقدس نیست، اگر آنها مرتکب اشتباه می شوند، ما باید از آنها انتقاد کنیم، حتی اگر افکار آنها اسلامی باشد. اتفاقا خطر اشتباهات سازمانها و گروههای دینی از سایرین بیشتر است. چون هرگونه عملکرد ناشایست، اساس دین را هم ویران می کند.
بنده در چارچوب ایرانی دمكراتیك برای فردای ملت کُرد می اندیشم، اما استقلال طلبی را در کنار آن یک حق مشروع و الهی می دانم و انسان بدون سرزمین را معلول حقیقی می خوانم.
در ظاهر و باطن بصورت آشکارا اندیشه ام را بازگو می کنم و معتدم با ناسیونالیست عشاییری و هرزگی قومی، هرگز نمی توان به اهداف موردنظر دست یافت. در میان اپوزیسیون سراسری، شورای ملی مقاومت و سازمان مجاهدین خلق و راهکار آنها برای ملیتها و مذاهب ایران را اصولی و شدنی می دانم. آنها کُردیت را انکار نمی کنند، زبان مادری و حق خودمختاری برای ملت کُرد را در برنامه خود گنجانده اند و بدان باور دارند. پس لزومی ندارد دنباله رو سلطنت طلب ها باشم که هنوز دستشان به هیچ جائی بند نیست، به انکار و محو رو آورده اند.
شیعه صفوی و باور به بدان را سبب شرّ و گرفتاری برای همه خاورمیانه می دانم. چون ذاتا چنین باوری بر فتنه و دجالیت خلق شده است. پس دین شیعه صفوی با باور مردم به اهل بیت و حتی غلو در این باره دو موضوع متفاوت هستند.