Skip to main content

علاوه بر مسائل داخلی مربوط به

علاوه بر مسائل داخلی مربوط به
آشچی

علاوه بر مسائل داخلی مربوط به انتخابات آمریکا که مقاله در موردشون صحبت کرده، فکر کنم مردم بسیاری از کشورها هم به نتایج انتخابات آمریکا حساسند و میدونند که به نفعشونه کی انتخاب بشه. غیر از

مردم ایران که مطابق معمول هر کسی از یکی از نامزدها طرفداری میکنند و نظر غالبی وجود نداره به نظرم (مثل همه موارد دیگه!) فکر کنم سلطنت طلبان و مجاهدین دوستدار ترامپ باشند و سازمانهای چپ بایدن رو ترجیح بدند. مردم هم که خوب میدونند بایدن و ترامپ فرقی نداره به حالشون چون همه امور زندگیشون بسته است به وضعیت بواسیر و قولنج یک پیرمرد خرفت لب گور. اگه شبی بواسیرش عود کرد، فردا دیگه نرمش بی نرمش. همه باید برند شعب ابوطالب. اگه حاج خانوم صبحی باهاش خوب بود، نرمش میکنه و حتی ممکنه قهرمان بشه و ورزش هم بکنه. اینه که از بایدن و ترامپ که سهله، از بابای جفتشون هم آبی گرم نمیشه برای مردم.
در حالی که بیشتر مردم مثلا در اروپای غربی به دلایل کاملا مشخص طرفدار بایدن هستند. در ترکیه و جمهوری آذربایجان مردم بیشتر دوست دارند ترامپ برنده بشه حتی خیلی از چپهاشون. چون ترامپ با اردوغان خوبه و این جوری فشار اقتصادی روی مردم ترکیه کمتر میشه. در حالی که بایدن جدی جدی با ترکیه و حتی ترکها مشکل داره. اگه انتخاب بشه احتمالا تحریمها و مجازاتهای سفت و سختی اعمال میکنه سر قضیه هالک بانک و دریای مدیترانه و غیره. مردم ارمنستان هم احتملا طرفدار بایدن باشن چون سر قضیه قره باغ ازشون حمایت صریحتری کرده. حتی فکر کنم پیش خودشون میگن که ای کاش این جنگ یه خرده دیرتر و بعد از انتخاب بایدن شروع شده بود. مردم روسیه هم احتملا طرف ترامپ هستند. خلاصه اش که هر کسی یک موضع گیری داره مثل اینکه. غیر از مردم ایران که 40 ساله تحریم آخوندی هستیم و 100 تا رئیس جمهور بیاد و بره، وضعمون همینه که هست.