Skip to main content

دوست گرامی، اژدر بهنام،

دوست گرامی، اژدر بهنام،
تبریزی

دوست گرامی، اژدر بهنام، سخنانی مانند این که در سال ۱۳۵۷ در ایران انقلاب رخ داد اما به بیراهه رفت یا به شکست کشانده شد یا دزدیده شد یا نتیجه برعکس شد همگی .....

..... نادرست هستند چون در سال ۱۳۵۷ انقلابی در ایران رخ نداد که به بیراهه برود یا شکست بخورد!

دوست گرامی، اژدر بهنام، درباره انقلاب بزرگ فرانسه به درستی می توان گفت که در فرانسه انقلاب رخ داد و رژیم جمهوری بر سر کار آمد و سرانجام این انقلاب به بیراهه رفت و جمهوری جایش را دوباره به رژیم پادشاهی ناپلئون بناپارت داد.

درباره انقلاب روسستان نیز به درستی می توان گفت که در روسستان انقلاب رخ داد و یک رژیم کمونیستی بر سر کار آمد اما سرانجام این انقلاب به بیراهه رفت و از دل واژه هائی مانند سوسیالیسم و کمونیسم بدترین چهره سرمایه داری که سرمایه داری دولتی است پدیدار شد!

درباره کمون پاریس نیز می توان گفت که انقلابی رخ داد اما با تازش نیروهای فرامرزی به ویژه آلمان و همکاری دشمنان کمون پاریس در درون فرانسه با آنها کمون پاریس شکست خورد!

درباره انقلاب مشروطه ایران نیز می توان گفت که انقلابی در ایران رخ داد اما سرانجام انقلاب مشروطه با کارشکنی های نیروهای کهنه پرست به ویژه آخوندیسم شکست خورد و سرانجام ایرانیان از زندان آریامهری سردرآوردند!

اما آیا درباره رویدادهای سال ۱۳۵۷ ایران و از میان رفتن رژیم پهلوی پس از این رویدادها نیز می توان گفت که مانند فرانسه و روسستان انقلاب رخ داد اما به بیراهه رفت یا شکست خورد؟ روشن است که نه!

این چنین نبود که پس از سرنگونی رژیم شاه در سال ۱۳۵۷ یک دولت دموکراتیک برخاسته از میان مردم بر سر کار بیاید و سپس این دموکرات ها کنار بروند و رژیم آخوندی بر سر کار آید! همه دیدند که پس از سرنگونی رژیم شاه خمینی همه کاره ایران شد و هر چه دلش خواست کرد و کشور ایران هزار و چهارصد سال به گذشته بازگشت! در ایران و در سال ۱۳۵۷ هیچ انقلابی رخ نداد که مانند فرانسه و روسستان این انقلاب به بیراهه برود و یا مانند کمون پاریس و مشروطه شکست بخورد و آن چه همگان در ایران و در سال ۱۳۵۷ دیدند انتحار اسلامی بود نه انقلاب!

به شعارهائی که مردم نا آگاه و گمراه ایران در سال ۱۳۵۷ در خیابان ها سرمی دادند نگاه کنید: "حزب فقط حزب الله، رهبر فقط روح الله!" و یا: "این است شعار ملی، خدا، قرآن، خمینی!" پس از آن که رژیم پهلوی با چنین شعارهائی سرنگون شد آیا یک رژیم کمونیستی بر سر کار آمد که ما بگوئیم سپس این رژیم از میان رفت و انقلاب به بیراهه رفت و رژیم آخوندی بر سر کار آمد؟ روشن است که با شعارهای مردم گمراهی که می خواستند خمینی فرمانروای ایران شود یک رژیم کمونیستی و دموکرات نمی توانست بر سر کار آید و سپس سرنگون شود که بتوان گفت در ایران انقلاب رخ داد اما به بیراهه رفت یا شکست خورد یا نتیجه برعکس شد!

دوست گرامی، اژدر بهنام، از میان رفتن یک رژیم و بر سر کار آمدن یک رژیم دیگر برابر با انقلاب نیست! روشن است که مردم گمراه و نا آگاه آلمان پس از آن که به خیابان های آلمان ریختند و شعارهائی مانند: "هایل هیتلر!" را سردادند در آلمان دست به انقلاب نزدند و آن چه همگان در آلمان پس از جنگ جهانی یکم دیدند انتحار بود نه انقلاب! آیا می توان بر سر کار آمدن هیتلر در آلمان پس از جنگ جهانی یکم را انقلابی دانست که به بیراهه رفت یا شکست خورد یا دزدیده شد؟ آیا می توان بر سر کار آمدن رژیم طالبان را در افغانستان انقلاب دانست؟ آیا می توان بر سر کار آمدن رژیم بعثی را در عراق انقلاب دانست؟ بر سر کار آمدن چنین رژیم هائی هرگز برابر با انقلاب نبود، چنان که بر سر کار آمدن رژیم دوزخی ولایت فقیه در ایران نیز برابر با انقلاب نبود!