Skip to main content

تجلى مهر / وهاب گرامی، خب این

تجلى مهر / وهاب گرامی، خب این
نظرات رسیده

تجلى مهر / وهاب گرامی، خب این واژه ها را شما به من نسبت می دهید. من خود اعتقاد ندارم که شمشیر به دست گرفته ام یا در کنار سلطنت طلبان با چپ مقابله می کنم. هیچ یک از اینها مورد قبول من نیست و شما نگاه

وهاب گرامی، خب این واژه ها را شما به من نسبت می دهید. من خود اعتقاد ندارم که شمشیر به دست گرفته ام یا در کنار سلطنت طلبان با چپ مقابله می کنم. هیچ یک از اینها مورد قبول من نیست و شما نگاه خود را به من نسبت می دهید.
من اگر اعتقاد بر این داشته باشم که باید شمسیر بر علیه چپ به دست گرفت و در کنار فرشگرد و سلطنت طلب ایستاد، اینها را بدون هراس از کسی خواهم گفت و نیازی به کشف شما نیست. صراحت کلام مرا که در همان نوشته آخر من دیده اید. اما هیچ یک از اینها مورد اعتقاد من نیست. آنچه من گفته ام، دیدگاه من است و اصراری به درست بودن مطلق آن ندارم و همان جا هم گفته ام که تنها هدف من گشایش بحث میان همگان برای بررسی این مورد است. شما با استدلال و منطق بیایید، حطای فکری مرا نشان دهید و من حتما دیدگاه خود را تغییر خواهم داد. خط به خط نوشته من استدلال و پایه تئوریک مرا نشان داده است. شما خط به خط آن را بگیرید و استدلال بیاورید. این تنها راه ممکن است. با اتهام و انگ های قدیمی که نمی شود اندیشه را خفه کرد. اگر می شد کلیسا زودتر از شما تلاش کرد و به نتیجه ای هم نرسید.
در واقع، می شود با همین منطق به شما گفت که شما هر نوع انتقاد به ایدئولوژی جنبش فدایی را به سلطنت طلب و فرشگردی ها نسبت می دهید و با این کار می خواهید صدای انتقاد به مقدسات خود را ساکت کنید. خب، همین سخنان شما خودش می شود یک نگاه افراطی. بهتر است در فضای دوستانه به درگیری اندیشه ها بپردازیم.