Skip to main content

بابک مهرانی

بابک مهرانی
نظرات رسیده

بابک مهرانی

شما در پایان این نوشته خود «اتحاد جمهوریخواهان ایران» را بعنوان پیگیرین ترین نیرو در دعوت همگان به حمایت از گفتگوی مخالفان با حکومت و حکوم

شما در پایان این نوشته خود «اتحاد جمهوریخواهان ایران» را بعنوان پیگیرین ترین نیرو در دعوت همگان به حمایت از گفتگوی مخالفان با حکومت و حکومت با آمریکا توصیف کرده اید.

نگارنده ی این یادداشت به عنوان یکی از امضا کنندگان منشور ۱۰ ماده ای اتحاد جمهوریخواهان ایران در سال ۱۳۸۲/ ۲۰۰۳ میلادی تعجب می کند که شما که منشور آجا را زیر پا گذاشتید و بر خلاف اهداف منشور که بخشی از آن در زیر این نوشته آمده ست به تک روی های خود ادامه دادید …. طوری از اتحاد جمهوریخواهان ایران می نویسید که گویا در این ۱۸ سال این اتحاد «گسترده » تر و «مقبول» تر از پیش شده ست:

[ یکی ازعلل “بن بست اصلاحات” سرسختی اقتدارگرایان در تداوم استبداد است، اما علل دیگر آنرا باید در محدودیت برنامه سیاسی اصلاح طلبان، تناقضات نظری، اتکای یک سویه بر ظرفیت های قانون اساسی و کم توجهی به سازماندهی نیروهای جامعه مدنی جستجو کرد. این تجربه نشان داد که اصلاحات تدریجی و قانونی به میانجی مجلس و قوه مجریه، بدون تکیه به نیروی سازمان یافته مردم و تغییرات بنیادی در قانون اساسی به سرانجام نخواهد رسید. ساختار سیاسی و قانون اساسی جمهوری اسلامی که دین و دولت را درهم آمیخته و برپایه تبعیض میان شهروندان بناشده است، نمی تواند مبنای تدوین قوانین و تنظیم مناسبات اجتماعی به شیوه ای امروزی و مردمسالارانه باشد.

امروز ولایت فقیه و نهادهای وابسته به آن بزرگترین مانع در راه استقرار مردمسالاری و ثبات و پیشرفت کشورند. ایستادگی آنان در برابر آراء ملت و جنبش اصلاحات به جدال فرساینده بین جناح ها، عدم هماهنگی دستگاهها و از دست رفتن اعتماد مردم انجامیده و اساس مشروعیت نظام را فروریخته است.] پایان نقل قول از منشور آجا ـ سال ۱۳۸۲

۱۸ سال از انتشار منشور اتحاد جمهریخواهان گدشت و فرصت ها را سوزاندید.

شما بر خلاف قرارهای منشور آجا برای دفاع از حکومت ولایت فقیه و اصلاح طلبان انواع موضع گیری های تفرقه افکنانه و اتحاد شکنانه را گرفتید.

ولی مردم عرفی و مترقی در ایران به مبارزات به حق خود علیه حکومت فاسد و مرتجع و کشتار ادامه دادند.

تصادفی نیست که شما و طرفداران استمرار حکومت دینی کاری به وقایع و اعتراضات ۱۳۹۶ و ۱۳۹۸ ندارید.

پهلوی پرستان نیز از کنار جنبش های مردمی داخل ایران علیه حکومت بیشرم می گذرند.

در گذشته بارها تکرار کردیم که انگیزه ی مردم عرفی برای شرکت در انتخابات دوم خرداد ۷۶ به کلی با ۱۳۸۸ متفاوت بود.

شما باید بدانید که مردم عرفی در سال ۱۳۸۴ با شرکت نکردن در انتخابات به اصلاح طلبان فهماندند که آنها در مقابل ولی فقیه کار آمد نبودند. احمدی نژاد حتی رفسنجانی را نیز شکست داد و انتخاب شد.

شما خوب می دانید که مردم عرفی در سال ۱۳۸۸ با انگیزه ای قوی تر از دوم خرداد۷۶ به انتخابات روی آوردند فقط و فقط برای جلوگیری از انتخاب رئیس جمهور مفتضح ولی فقیه محمود احمدی نژاد که در سراسر جهان آبروی ایرانی ها را برده بود. کسی که با موضوع گیری های احمقانه خود بوئی از آدمیت نبرده بود . رکورد مشارکت در تاریخ انتخابات حکومت فاسد جمهوری اسلامی شکسته شد ولی با تقلب بزرگ بی نتیجه ماند .

بدین لحاط لفاظی های شما با انتخابات و نهاد انتخابات در حکومت ولایت فقیه بیشتر به حرفهای فکاهی و اسباب خنده شبیه شده ست.

مردم راه خود را برای گذار از حکومت کشتار اسلامی در ایران ادامه می دهند.

شما تا می توانید برای بقای حکومت ولایت فقیه مایه بگذارید

ما به هر نوع حکومت تمامیت خواه نه می گوئیم.

از جنبش های واقعا موجود در ایران حمایت می کنیم.

به امید نزدیکی نیروهای خارج از کشور به یکدیگر علیه حکومت اسلامی

بابک مهرانی