Skip to main content

هر مطلبی که در ایران گلوبال

هر مطلبی که در ایران گلوبال
محسن کردی
عنوان مقاله:
"چند اتفاق ساده "

هر مطلبی که در ایران گلوبال می آید را یک نگاه سطحی میاندازم و اگر قابل خواندن بود میخوانم و گاه پاسخ میدهم. این مقاله را نگاهی سطحی انداختم و حیفم آمد وقتم را تلف کنم. اما دوستی از من خواست که مطلب را

دقیق تر مطالعه کنم و کردم. وقتم را برای بار دوم عمیق تر تلف کردم. یعنی در یک تلاش ترحم برانگیز با در کنار هم چیدن یک سری وقایع که از جابلقا و شقیقه و گودرز و انگور همه را فراهم کرده که رضاپهلوی و شهریار آهی و کسانی که برای یک نشست گرد هم آمدند را بزند. نویسنده از حزب چپ است. مردمانی هستند پیرانه سر که بجز عقده های ارضا نشده شان چیزی برای از دست دادن ندارند. گروهی هستند بسیار پرت و نامربوط به سیاست ایران و اپوزسیون و جهان. تنها عرزشی که برای خود حفظ کرده اند همانا نه بزرگ است به هر چیزی که بتوانند. گاه نه به جمهوری اسلامی میگویند و گاه در همان نه شان بله هم میگویند. نه مخالفت شان معلوم است و نه موافقت شان. من اینها را مدتی زیر نظر داشتم و دیدم واقعا حرفی برای گفتن ندارند. یک براورد از این مقاله نشان میدهد که حزب چپ با ملاحظه نزدیک شدن طیف های چپ و راست ایران دیگر شده است جزیره ای از پیرانه سران که سونامی ها دارد جزیره را به زیر آب میکشد و اینها بجز دریدن یقه شان کاری از دست شان بر نمی آید. از دیدن این جمع وسیع چپ و راست که به تبادل نظر نشسته اند وحشت شان گرفته که اصلا از آن اقیانوس هم به خارج کره زمین پرتاب شوند و بیش از پیش نامربوط به همه چیز شوند.
یک نظر کلی بخواهم در مورد این نوشته های نامنسجم - که بسیار تلاش کرده که منسجم نشان بدهد که چیزی بجز نشاندن گودرز در کنار شقیقه نیست - از آن چیزی در میاید از نوع گفته های امید دانا منتها به زبانی به ظاهر سیاسی. دقیقا به همان پرت و پلایی امید دانا آسمان را به ریسمان می بافد. دلیل؟ من یک دلیل برای غرض ورز بودن این نوشته می آورم اما اگر کیانوش تمایل داشته باشد در یک برنامه زنده حاضرم به تمامی این مقاله بپردازم و نشان بدهم که جقدر نامربوط نوشته است. کسی که حقیقت را میداند و انکار میکند یک تبهکار است. شما در تمامی این نوشته از انواع و اقسام سلطنت طلبان بد دهن، دو آتشه، نژاد پرست، آریاییان بسیار میخوانید. اما همه مقاله را بگردید حتا یک عبارت «مشروطه خواهان» در آن نمی یابید!!!! چرا؟؟؟؟ حزب مشروطه ایران به این گنده گی!! به این گندگی آقا!!!! نمی بینی؟ یا نمیخواهی ببینی؟؟ والا نام آن سلطنت طلبانی که این «پزوهشگر» با زحمت فراوان از زیر زباله دانی های اپوزیسیون بیرون کشیده والا تالله به سر آغام خامنه ای قسم اصلا به گوش من سلطنت طلب نخورده بود!! تو اینها رو از کجات کشیدی بیرون؟ کجا یک رسانه جدی و مطرح مثل بی بی سی، صدای آمریکا، ایران اینترنشنال با این حشرات نشسته همسخن شده که تو آنها را تحفه میکنی و میزنی تو سر رضاپهلوی و مشروطه خواهان؟ در عوض عالم و آدم و حتا مجاهدین خلق با همه ایرادی که به آنها دارم اینقدر را از سیاست میدانند که مربوط سخن بگویند. آنها وقتی میخواهند از سلطنت طلبان سخن بگویند و آنها را بزنند میروند سراغ خود رضا پهلوی. در «دادخواستی» که اخیرا یکی از وکلای آنها مطرح کرد و پاسخ درخور گرفت رضاپهلوی را هدف گرفتند نه فلان آدمی که تو معلوم نیست از کدام زباله دانی بیرون کشیده ای. در یک پارگراف این آدم را چنین معرفی میکند: نمونه یکی از طرفداران رضا پهلوی، دکتر رضا هازلی است که تلویزیون اندیشه و اندیشکده ایران زمین را دارد. او در مقاله‌ای در سایت تریبون زمانه بنام «اژدهای سه سر با فر نئوکانی و شاهزاده تنها با فر پادشاهی!» به مخالفین سلطنت طلب رضا پهلوی حمله‌ور شده و آن‌ها را «نفوذی» قلمداد می‌کند. «دست کم سه جریان هماهنگ در پوشش ایرانگرایی و میهن پرستی در اپوزیسیون ایرانی از نزدیک به ده سال پیش به این سو، نطفه آن‌ها به وسیله سازمان‌های اطلاعاتی داخلی و خارجی گذاشته شد.» (هازلی، ۱۳۹۷) او مخالفین رضا پهلوی را به سه دسته تقسیم می کند: طرفداران امیر گرگین، حمید رضا موسوی‌نژاد و امیر عباس فخراور. اتهام اصلی رد دو گروه اول، .. بقیه اش را اگر میخواهید وقت تلف کنید خودتان بروید در آن پاراگراف بخوانید. شما خوانندگان عزیز.. خداوکیلی.. تابحال چنین تحلیل مزخرفی به گوش تان خورده؟ والا ما که خودمان در غیاث آباد ختم سلطنت طلبها هستیم به عمرمان این اسامی و این مزخرفات را نشنیده ایم آخه تو چگونه این مزخرفات را بعنوان نمونه تفکر سلطنت طلبی مطرح میکنی؟ یعنی تو عمرت مشروطه خواه ندیده ای؟ یا نمیخواهی ببینی؟ اینهمه وقت گذاشتی از کندی و کله پاچه خوردن و عاروق زدنش نوشتی اما حزب مشروطه جلوی چشمت را ندیدی؟ روی امید دانا رو سفید کردی! کیانوش من حاضرم در یک برنامه این نوشته را روخوانی کنم و جواب بدم.