Skip to main content

نامه وزارت اطلاعات درباره

نامه وزارت اطلاعات درباره
نظرات رسیده

نامه وزارت اطلاعات درباره «کلاب هاوس»/ بی‌توجهی جهرمی به هشدارها

در حالی که وزارت اطلاعات در اسفندماه سال 99 نسبت به مخاطرات شبکه اجتماعی کلاب هاوس هشدار داده اما وزیر ارتباطات با بی‌اعتنایی به هشدارها، تمام قد پشت این شبکه خارجی ایستاده است.

به گزارش خبرنگار مهر، «کلاب هاوس» که کمتر از یک سالی است به جمع شبکه‌های اجتماعی مطرح دنیا پیوسته، طی دو ماه اخیر در ایران نیز توانسته به لطف حضور و حمایت بسیاری از مسئولان و سیاستگذاران و افراد مطرح کشور که به عضویت آن درآمدند، مخاطب جذب کند.

بسیاری از مسئولان و سیاستگذاران و سیاستمداران کشور از اتاق‌های گفتگوی این پلتفرم خارجی، به عنوان تریبون رسمی استفاده می‌کنند و افراد بسیاری نیز تلاش می‌کنند تا هرطور که شده با نسخه رسمی و غیررسمی به عضویت این شبکه اجتماعی که بدون هیچ ضوابط و مقرراتی در کشور ما فعال شده است، درآیند!

اما نکته جالب توجه این است که مسئولانی که هم اکنون کلاب هاوس را به عنوان تریبون رسمی خود برگزیدند و هر شب در اتاق‌های مختلف آن به بحث و گفتگوی رسمی می‌پردازند تا پیش از این تلاشی برای حمایت از پیام‌رسان های بومی که از جمله اهداف اسناد بالادستی نظام است، به کار نگرفته‌اند. این مسئولان حتی به عضویت پیام‌رسان های بومی نیز درنیامدند و صفحه رسمی در این شبکه‌های بومی ندارند.

به عنوان مثال حضور فعالانه وزیر ارتباطات در شبکه آمریکایی کلاب هاوس و سایر شبکه‌های اجتماعی خارجی در حالی است که اکانت رسمی وی در هیچیک از شبکه‌های پیام‌رسان داخلی فعال نیست و از هیچیک از این بسترها به عنوان تریبون رسمی خود استفاده نمی‌کند.