Skip to main content

واکنش سپاه به فایل ظریف؛ در

واکنش سپاه به فایل ظریف؛ در
نظرات رسیده

واکنش سپاه به فایل ظریف؛ در سنگر حاج قاسم، پشت خاکریز انتخابات.
یادداشتی از یوحنا نجدی: اکنون که حدود دو هفته از انتشار فایل صوتی محمدجواد ظریف می‌گذرد، بررسی واکنش سپاه پاسداران و افراد

واکنش سپاه به فایل ظریف؛ در سنگر حاج قاسم، پشت خاکریز انتخابات.
یادداشتی از یوحنا نجدی: اکنون که حدود دو هفته از انتشار فایل صوتی محمدجواد ظریف می‌گذرد، بررسی واکنش سپاه پاسداران و افراد و رسانه‌های نزدیک به این نهاد نظامی-امنیتی به این فایل از بسیاری جهات قابل‌تأمل است، آن‌چنان‌که برنامهٔ احتمالی سپاه برای بهره‌برداری سیاسی از این فایل را به‌ویژه در کوتاه‌مدت تاحدودی مشخص می‌کند.
حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران، در واکنشی زودهنگام، همان‌گونه که انتظار می‌رفت، در دفاعی تمام‌قد از نیروی قدس سپاه با تأکید بر این‌که «همه‌چیز در میدان شکل می‌گیرد» گفت که «نیروی قدس در میدان از منافع اسلام و ایران دفاع کرده است». او همچنین ضمن ستایش از قاسم سلیمانی افزود که سلیمانی «این هنر را داشت که دیپلماسی را در خدمت میدان آورد».
حسین سلامی، طبق رویهٔ معمول در میان مقامات جمهوری اسلامی، مسائل دینی را نیز وارد ماجرا کرد و با بیان این‌که «ضربت خوردن» امام اول شیعیان در مسجد کوفه نیز «به دلیل نبودن مردان باشرفِ میدان بود»، نتیجه گرفت که «میدان مقدس است».