Skip to main content

حمله اسرائيل به یک خانه در

حمله اسرائيل به یک خانه در
نظرات رسیده

حمله اسرائيل به یک خانه در یکی از اردوگاه‌های پناهندگی واقع در نوار غزه، حداقل ۱۰ عضو یک خانواده فلسطینی را کشت که چندین نفرشان کودک بودند. روزنامه «نیویورک تایمز» ضمن تایید این خبر به نقل

حمله اسرائيل به یک خانه در یکی از اردوگاه‌های پناهندگی واقع در نوار غزه، حداقل ۱۰ عضو یک خانواده فلسطینی را کشت که چندین نفرشان کودک بودند. روزنامه «نیویورک تایمز» ضمن تایید این خبر به نقل از شاهدان محلی گفت یک نوزاد پنج ساله از زیر آوار زنده بیرون آمده است. روزنامه «هاآرتز» اسرائیل هم این خبر را «به نقل از گزارش‌ها از غزه» منتشر کرد.

اعضای خانواده ابوحطاب در رسانه‌های اجتماعی از کشته‌شدگان گفته‌اند: صهیب ۱۴ ساله، عبدالرحمان ۸ ساله، اسامه ۶ ساله و یحیی ۱۱ ساله، همه کشته شدند و اکنون تنها یکی از پنج فرزند این خانواده زنده است. یاسمین حسن ۳۱ ساله، یکی از قوم‌ و خویش‌های همین خانواده است که به همراه سه کودکش کشته شد: یوسف ۱۱ ساله، بلال ۱۰ساله و علای پنج ساله.

روزنامه «هاآرتز» به نقل از شاهدان محلی گفت، ساختمان چهارطبقه‌ای که این خانواده در آن بودند چندین بار بمباران شد تا بالاخره نابود شود. به گفته مفامات فلسطینی و همسایگان، هیچ هشداری پیش از حمله به این خانه داده نشده بود. ارتش اسرائیل گفت هدفش از حمله به اردوگاه پناهندگی الشاطی، کشتن «چند نفر از مقامات ارشد سازمان تروریستی حماس» بوده است. به نظر می‌رسد که علت جمع شدن تمام اعضای خانواده در کنار هم، جشن گرفتن عید فطر بوده است.