Skip to main content

من به اصلاح غلام خان یکی از

من به اصلاح غلام خان یکی از
Anonymous

من به اصلاح غلام خان یکی از آن فالانژها هستم. فالانژ بودن یا با تعابیری بدتر تعریف شدن را نیز؛ هزاران بار به هم کیش بودن با امثال............ست ها و بچه مرشدهایش آبرودارتر می دانم. چرا که چنین افاضاتی تقریبا همه روزه از طرف مسئولان جنایت پیشه جمهوری اسلامی و مزدوران آن؛ اوپوزیسیون فاشیستی-شویسنستی فارس ( غالب احزاب سراسری از چپ تا راست) علیه فعالان حرکت ملی آذربایجان چه در داخل و چه در خارج تکرار می شود.
مسئله غلام-ها درد نان و مسکن هم نیست دردشان درد ایران پارسی شده و درد سنتی امپریالیزم آمریکا یا به قول امام راحل شان استکبار جهانی! این همه دلیل روشنی دارد و آن هم آکبند ( دست نخورد) بودن ذهنیت این طیف فکری از 33 سال پیش بدین روز است! این بیچاره ها تو گویی در زمان جنگ سرد زندگی می کنند؛ اگر چه از نظر مکانی تغییر نموده اند اما زمان تو گویی برایشان تغییر ننموده است. چو آبی راکد در مرداب!

شرح حالی جالب دارند؛ نسلی سوخته؛ از اینجا رانده و از آنجا مانده! این شاید بدترین حالتی باشد که بتوان برای یک فرد که خود را به نوعی فعال و مبارز سیاسی یا اجتماعی می داند و در این راه هزینه هایی نیز کم و بیش پرداخته، تصور نمود. در یک سیکل بسته در حال چرخیدن به دور خود هستید؛ آتش هم که بشوید به جز همان یک میلیمتری خود هیچ جایی تحت تاثیر نخواهید داد و با همان نوستالژی قرن بیستم از دنیا وداع خواهید کرد. شاید یگانه دستآورد این تکاپویتان در دشمنی با ملت خود و حرکت ملی آذربایجان؛ نمایشی مضحک از زنده بودنتان و مثلا نشان دادن بی اثر نبودن به اصطلاح مبارزات ضد امپریالیست و آزادی بخش تان باشد و بس. مبارزه ای که ارمغانش برای نسل من و ماها جمهوری نکبت - راسیستی فارس است!
اما حرکت ملی آذربایجان حرکتی جوان و پویاست؛ طی 20 و چند سال اخیر خود را به گفتمان غالب سیاسی در آذربایجان تبدیل نموده و روز به روز عرصه را بر جریانات فکری دوگماتیست و ائیدولوژیک سراسری ایران-گرا تنگ تر می نماید. بدون شک با خبره و پخته تر شدن کادرهای جوانش هم در داخل و خارج بیش تر نیز قدرتمندتر و نفوذش در میان لایه های مختلف جامعه آذربایجان بیشتر خواهد شد. سن جوان فعالین آن و اسیر نشدن در چهارچوب های تنگ ائدوئولوژیک چشم اندازی مثبت را برای آن نوید می دهد و بستری مناسب برای گسنرش آن فراهم نموده است. طبیعتا همین جوان بودن نیز ضعف های تشکیلاتی و اقتصادی را نیز بدان تحمیل نموده ولی اینها مانع از گسترش آن در دراز مدت نخواهد شد!
اما نکته مهم این است که امثال مددی-یست ها بعد از این همه بیراهه رفتن و خطاء نمودن چقدر باید پر رو و طلبکار باشد که توقع الگو بودن خود برای نسلی دیگر با افکاری دیگر متصور باشند! در این حال باید یک چیز گفت: واقعا درود بر اعتماد به نفس تان.
حرف اخر اینکه این طیف در هرچه که ناموفق هم بوده باشد؛ در یک نکته موفق بلامنازع بوده است و آن صادقانه و بی ادعا پلکان ترقی شدن دشمنان ملت تورک آذربایجان. شاید این هم سرنوشت اینان بوده است. به هر روی موفق و خوش باشند .... .

گله جک بیزیم دیر .......