Skip to main content

تلويزيون فرانسه کانال ۳:

تلويزيون فرانسه کانال ۳:
Anonymous

تلويزيون فرانسه کانال ۳: آمريکا به علت فشار عدالت، مجاهدين خلق را از ليست خود خارج کرد
يک برگه واضح که به 15سال طعن و لعن پايان می دهد

لاگن بوشه: يک برگه واضح که به 15سال طعن و لعن پايان می دهد. اين فکس که از سوی وزارت خارجه آمريکا ارسال شده است، مجاهدين خلق ايران را از ليست سازمانهای تروريستی خارج می کند.

مريم رجوی: فکر می کنم که کشورهای غربی نمی توانند جلوی رژيم ملاها را بگيرند. تنها راه، تغيير دموکراتيک به دست مردم ايران و مقاومت سازمان يافته آنها ست


تلويزيون فرانسه کانال 3 - 9سپتامبر ۲۰۱۲- اخبار شب
مجاهدين خلق اصلی ترين نيروی اپوزيسيون عليه حکومت ايران از ليست سازمانهای تروريستی ايالات متحده خارج شدند.
سخنگوی جنبش که در فرانسه است، اعتقاد دارد که اين جنبش، صاحب نقش سياسی است.
به او گوش فرا می دهيم.

گوينده اخبار: سالها بود که مجاهدين خلق در صندلی اتهام کشورها قرار داده شده بودند، به خصوص در آمريکا که اين سازمان را يک گروه تروريستی تلقی می کرد. مقامات آمريکايی تصميم گرفتند آن را از ليست سياه خارج کنند. مجاهدين خلق که مقر بين المللی آنها در پاريس است عليه حکومت مستقر در ايران مبارزه می کنند. اکنون آنها اميدوارند نفوذ سياسی بيشتری داشته باشند. توضيحات از لوک لاگن بوشه.

لاگن بوشه: يک برگه واضح که به 15سال طعن و لعن پايان می دهد. اين فکس که از سوی وزارت خارجه آمريکا ارسال شده است، مجاهدين خلق ايران را از ليست سازمانهای تروريستی خارج می کند.
ماه مه ۱۹۹۷ محمد خاتمی به عنوان رئيس جمهور در ايران انتخاب می شود. شش ماه بعد به عنوان علامت حسن نيت به کسی که به عنوان رفرميست عرضه شده بود، آمريکا سازمان مجاهدين خلق ايران، دشمن قسم خورده رژيم تهران، را در ليست تروريستی قرار داد.
آمريکا اکنون آنها را به علت فشار عدالت از ليست خارج کرد.

مريم رجوی رئيس جمهور شورای ملی مقاومت ايران: از اين پس مقاومت ايران خواهد توانست روی اهداف مردم ايران متمرکز شود، يعنی سرنگونی رژيم ملاها و همچنين آينده ايران آزاد و دموکراتيک.

گزارشگر: چرا که 15سال است مقاومت ايران انرژی اش صرف دفاع از خودش شده است. هم چنان که در فرانسه در سال ۲۰۰۳ رخ داد، وقتی که پليس بزرگترين عمليات ضدتروريستی بعد از جنگ جهانی دوم را به راه انداخت. عملياتی که از جمله منجر به خودسوزی گرديد و نهايتاً به صدور قرار منع تعقيب منتهی شد. دادگاهها بارها و در سراسر جهان کسانی را که به خاطر زدوبند با حکومت ايران به مجاهدين برچسب تروريستی می زنند، محکوم می کند.

صالح رجوی: و امروز به يمن پيگيريمان از همه اين ليستها خارج شديم و بالاخره می توانيم با سر بلند عليه استبداد در کشورمان مبارزه کنيم.

مريم رجوی: فکر می کنم که کشورهای غربی نمی توانند جلوی رژيم ملاها را بگيرند. تنها راه، تغيير دموکراتيک به دست مردم ايران و مقاومت سازمان يافته آنها ست.

خبرنگار: مقاومت ايران از اين پس خود را وقف تحقق اين تغيير خواهد کرد به طور صد در صد.