Skip to main content

افشای نقش رژيم ايران در شبکه

افشای نقش رژيم ايران در شبکه
Anonymous

افشای نقش رژيم ايران در شبکه گسترده پولشويی و فساد مالی در ترکيه

با دستگيری مدير هالک بانک ترکيه به اتهام پولشويی و نقل و انتقال پول و طلا به ايران و دور زدن تحريمهای رژيم آخوندی، انگشت اتهام به سوی سفير رژيم در آنکارا نشانه رفته است.
سايت پاسدار رضايی نوشت:
«رسانه های ترکيه در حال جوسازی عليه ايران و به ويژه سفير ايران در آنکارا هستند و به نوعی می خواهند سفير ايران در ترکيه را با جريان فساد اقتصادی مربوط کنند.
تودی زمان ترکيه در مطلبی با تيتر «سفير ايران مديريت هوشمندانه هالک بانک را تحسين کرد»، سعی بر آن داشته به نوعی پای سفير ايران را به موضوعی که به تازگی در اين بانک رخ داده است، باز کند. گويا اين نشريه با بازخوانی سخنان حدود يک ماه پيش سفير ايران در جمع اعضای انجمن خبرنگاران ديپلوماتيک در سفارت ايران در آنکارا، در خصوص روابط خوب اين بانک با ايران و تجار ايرانی، سعی بر آن دارد، اين گونه القا کند که ايران و مقامات ايرانی مستقر در آنکارا احتمالاً از جريانهای اين فساد بانکی در ترکيه باخبر بوده و حتی خود آن را مديريت می کرده اند».
سايت پاسدار رضايی خاطرنشان کرد: «عليرضا بيگدلی، سفير ايران در ترکيه در ۲۹ نوامبر در جمع خبرنگاران حاضر در سفارت ايران گفته بود: مديريت خوب هالک بانک، نقش مهمی در روابط خوب بين ايران و ترکيه بازی می کند و اين بانک از مسير مراودات خود با ايران، عوايد خوبی به دست می آورد. هالک بانک نمونه ای از همکاری های موفق با ايران در ميان نهادهای اقتصادی ترکيه است.
حال تودی زمان ترکيه با بازخوانی اين سخنان، آن هم بلافاصله پس از ماجرای فساد اقتصادی در هالک بانک، گويا اين گونه القا می کند که ايران و مقامات ايرانی در جريان اين موضوع بوده اند. به ادعای اين روزنامه، رضا ضراب، تاجر ايرانی که در همين رابطه بازداشت شده، مشغول پولشويی به نفع ايران بوده و رقم ۱۳۷ ميليون ليره ترکيه به فرزندان سه وزيری که آنها نيز بازداشت شده اند، رشوه.