Skip to main content

جرعه ژنو چگونه به زهر

جرعه ژنو چگونه به زهر
Anonymous

جرعه ژنو چگونه به زهر ديپلوماتيك تبديل شد؟

جنجالی که ديدار هيأت پارلمان اروپا از ايران در درون رژيم برانگيخته، پس از يک هفته هم چنان ادامه دارد. بهنظر می رسد شهدی را که رژيم آخوندی می خواست بهخورد ريزشيهايش بدهد، به کام آنها زهر شده است. تلويزيون رژيم مجبور شد جنگ و دعوای مهره های ولايت با پاسدار لاريجانی، رئيس مجلس ارتجاع را تحت عنوان پيامدهای يک «ملاقات دزدانه» منعکس کند. دفاع متناقض و ضعيف لاريجانی از دعوت اين هيأت، دردی را دوا نکرد و کار به احضار وزير اطلاعات دولت روحانی به مجلس آخوندی کشيد. لاريجانی به اعضای مجلس و رسانه ها فرمان سکوت داد تا از آبروريزی و انتشار بيشتر بوی گند فضاحت جلوگيری کند، اما در اظهاراتش مجبور شد به اين بی آبرويی تحت عنوان «تخفيف مسئولان کشور» اعتراف کند و بگويد: چه کسی گفته «مسؤلان ايرانی تشنه ملاقات با اين کميته بودند». دعوت لاريجانی به سکوت به جايی نرسيد و دامنه جنجال آنقدر گسترش يافت که آن چه از آن می ترسيد عملی شد و فضاحت دامن برادرش را هم گرفت. محمد جواد لاريجانی که ظاهراً از موضع مشاور قوه قضاييه ديدارهای هيأت پارلمان اروپا را تأييد کرده بود، مجبور شد به صحنه بيايد و اظهارات کاظم جلالی، رئيس مرکز پژوهشهای مجلس آخوندی را تکذيب کند و بگويد حالا من چنين حرفی را زدم، مجلس چرا اجرا کرد. به اين ترتيب او آبروريزی را با برادرش تقسيم کرد و گفت: «مسئولان مجلس نظرات مختلف نهادها را می گيرند و آن چه به مصلحت است را انجام می دهند و کسی نمی تواند مجلس را به انجام کاری مجبور کند».
عبرت آموز اين که زهر کام آن هيأت کذايی را هم تلخ و زهرآلود کرده است، به طوری که يکی از اعضای زن آن هيأت به نام «ماريچا اسخاکا» مجبور شده در پاسخ بهاين اتهام که به رفسنجانی بی احترامی کرده ايد، بگويد، احترام دو طرفه است، چرا شما ما را مجبور کرديد هنگام ورود روسری اجباری سرمان کنيم و چرا آن قدر سانسور راه انداخته ايد که من نتوانستم در مجلس شما از طريق اينترنت حتی به وبسايت خودم وصل شوم. اينها را رسانه های رژيم از جمله سايت پاسدار رضايی (تابناک) نوشته اند. اين هم سهم هيأتی که با ناديده گرفتن مخالفت اکثريت پارلمان اروپا راهی ايران تحت حاکميت آخوندها شد. قابل ذکر است که شماری از نمايندگان پارلمان اروپا پيش از سفر اين هيأت در يک کنفرانس مطبوعاتی به آنها هشدار داده بودند که اين سفر اقدامی عليه منافع عاليه مردم ايران و در راستای مماشات با آخوندها است و در اين مورد پيشاپيش به اعضای هيأت هشدار داده بودند که هر کس با آخوندها دست بدهد، جز ايجاد يک لکه ننگ در سوابقش به چيز ديگری دست نخواهد يافت.
چنين به نظر می رسد که شرايط رژيم ولايت فقيه به ويژه پس از جرعه زهر ژنو، چنان وخيم شده که هرکس با آن دست بدهد، زهر به او هم منتقل می شود، کامش را تلخ می کند و آبرويش را می برد.