Skip to main content

تاریخ مطلب:

تاریخ مطلب:
آ. ائلیار

گرامی، Anonymous ؛ کامنت شما را به کامنت خود منتقل کردم و پاسخ اش را نیز اینجا مینویسم.:
کامنت شما:
« جناب آ.ائلیار, در جوامع غربی هیچ کس مجبور به تن فروشی نمیشود. متاسفانه باید بگویم, اکثر تن فروشها در غرب از کشورهای بلوک شرقی گذشته هستند که هنوز هم هنوز است در دوره نقاهت پست کومونیستی( Postkomunist) بسر می برند. در باره ایده اولوژی فمینیزم با شما موافق هستم بشرطی که به جای کلمه سرمایه داری کلمه استعمار داخلی, به کار برید.». ***پاسخ: 1-در جوامع غربی برای تن فروشی« هم اجبار هست و هم انتخاب از روی ناچاری- که باز اجبار است» .انتخاب خود شخص، برای تن فروشی ، جهت رفع« احتیاج» ، اجبار است. همینطور « برای زندگی در اروپا» تن به تن فروشی دادن هم نوعی اجبار است. همینطور برای زندگی بهتر افتادن به دست تجارت و برده داران جنسی هم خود اجبار است.

همه اینها از روی «احتیاج» است. و آن نیز در انسان «اجبار» تولید میکند. شغل کردن هم نوعی اجبار است و شخص دستش از همه جا قطع میشود و به ناچار بدان روی میاورد. بله از بلوک شرق خیلی صادر میشوند- انسانهای بی پناه و فقیر و دربدر. و این را تجارت جنسی این جامعه به اصطلاح پیشرفته سازمان میدهد. و همه اینها بر اساس « بهره کشی» جنسی و کاری از انسان است که در ذات نظام سرمایه داری ست. در اروپا از وجود 3 میلیون برده ی نیروی کار حرف میزنند. و تجارت بردگان جنسی هم که جای خود دارد. متاسفانه دنبال آمار دقیق اش هنوز نرفته ام که میدانم زیاد است. اینها سوای آن است که اصلا خود هر انسانی در این سیستم برده و شی است.
با این حرفها بی اختیار به یاد جامعه آذربایجان خودمان بعد از - رفع تبعیض و کسب حقوق -میافتم که باز این «سیسم جهنمی استثمار انسان از انسان » خواهد بود و جوانان ما را دچار «اجبار» کرده و به تباهی و تن فروشی خواهد کشاند. که تنم میلرزد و اشک بر چشمانم می نشیند...3- جواب «استعمار و مستعمره» را در مقاله داده ام.ولی تا این حد موافقم که این حکومت از قوطی گوادالوپ در آمده و به انقلاب مردم حقنه شده، سرتاسر ایران را« شبه مستعمره» کرده است.