Skip to main content

علارقم اینکه در نحوه پرداخت

علارقم اینکه در نحوه پرداخت
Anonymous

علارقم اینکه در نحوه پرداخت به موضوع و ارائه سئوالات تنگ نظری و غرض ورزی شکی نیست؛ اما برخورد و پاسخ توام با تولرانس و تحمل بهترین و موثرترین گزینه برای اثبات حقانیت حرکت ملی-دموکراتیک آذربایجان و زیر مجموعه آن می باشد. / صرف اینکه شخصی چون آقای شاملی که نگرشی میانه رو در حرکت ملی دارد به گونه ای تحریک آمیز مورد هدف قرار می گیرد نیز خود حاوی نکات ظریف و قابل تاملی است!
از سوی دیگر تفکری که خود را منزوی می بیند؛ سعی دارد با همسان سازی حرکت ملی آذربایجان با مهران بهاری یا هر طیف دیگری؛ هست و نیست؛ یا بود و نبود این حرکت را با یک فرد حقیقی یا مجازی یا طیف فکری خاص گره بزند؛ چیزی که به هیچ روی نه منطقی است نه اصلا میسر می باشد. تمام این هیا هو صرف اثبات حقانیت یک طیف سیاسی با ائدئولوژیک مشخص و زیر سئوال بردن و تخریب کل حرکت نوین ملی آذربایجان صورت میگیرد. حال اینکه حرکت آذربایجان آمیزه ای

از طیف های مختلف و ائیدولوژی های متفاوت می باشد که حول محور آذربایجان و حقوق ملی-دموکراتیک گرد آمده اند. هر یک از این طیف ها طبیعتا در مواردی نکات مشترک و در نکاتی تفاوت نظر دارند. مهران بهاری؛ یک طرز تفکر در دنیای مجازی است و طبیعتا طیفی در دنیای حقیقی نیز در بعضی از موارد از جمله تاریخ؛ مسائل سیاسی و خصوصا در عرصه زبان و ادبیات تورکی با ایشان اتفاق نظر دارند. اما عده ای این چندگانه ای و پلورالیزم در حرکت ملی را بر وفق مراد خود نمی بینند و سعی دارند با تاکید بر مواردی خاص و صرفا با برجسته نمودن نکات منفی آن کلیت حرکت را با عناوین کلیشه ای چون تورکیزم؛ فاشیزم و .... مورد تخریب قرار دهند. طبیعتا یگانه راه مواجهه با این عده همانا مبنا قرار دادن کلیت طیف های حرکت ملی ( نه صرفا مهران بهاری و یا هر گروه یا تشکیلات دیگر علارقم حقانیت آنان در بسیاری از موارد) و بیات نمودن اساس خواست های آن می باشد. سئوالات عمومی که در این نوشته مطرح شده اند سئوالات مشکلی نیستند و جواب آنها نیز آسان است. اما ایراداتی به سئوالات نیز وارد است. به عنوان مثال تاکید بر هویت تورک آذربایجانی خامنه ای رهبر ایران. اولا ایشان متولد مشهد هستند و خود را تورک نمی دانند. دوما مسئله ملل غیر فارس با تبار ائتنیکی حاکمین ایران نیست بلکه با سیستم و تفکر راسیستی حاکم بر سیستم سیاسی ایران آن است. همین مسئله در مورد نگرش بر مسئله کردها نیز مطرح است. نحوه ایراد و چیدمان سئوالات خواسته ناخواسته هدف غایی پرسشگر را که به حاشیه کشاندن کم رنگ نمودن مسئله ملی با ایجاد گرد و غبار می باشد را در چشم انداز نشان می دهد. لذا پاسخ به آن لازم و مفید است؛ اما سازنده بودن این دیالوگ آن در حاله ای از ابهام می باشد.
با تشکر