Skip to main content

روزنامه‌های کیهان، جوان و

روزنامه‌های کیهان، جوان و
Anonymous

روزنامه‌های کیهان، جوان و رسالت، سه روزنامه نزدیک به اصولگرایان، در شماره شنبه خود حسن روحانی را به دلیل دیدار با هنرمندان مورد حملات شدیداللحن قرار داده‌اند. روزنامه کیهان که تحت نظر نماینده علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی منتشر می‌شود هنرمندان دیدارکننده با حسن روحانی و آثارشان را «انسان بی‌درد و علف هرز» توصیف کرده است.
حمله روزنامه‌های اصولگرا به حسن روحانی و هنرمندان در حالی انجام شده است که روزنامه شرق دیدار چهارشنبه شب حسن روحانی با هنرمندان در تالار وحدت را «کارت سبز هنرمندان به روحانی» توصیف کرده است.
روزنامه اعتماد ضمن انتشار متن سخنان و یادداشت‌هایی در حمایت از این دیدار، از قول هنرمندان شرکت‌کننده در این دیدار خطاب به حسن روحانی نوشته است: «برای دید‌بانی از هنر، اجنه‌ها را انتخاب نکنید.»

روزنامه جام جم ضمن انتشار گزارشی درباره «دغدغه‌های خاص برﺍی بیمارﺍن خاص» نوشته است: «حدود ۱۳۰ هزﺍر بیمار خاص در ایران ﺍز ﺍشتغال، هزینه‌های درمان و تامین دﺍروهای خود گلایه دﺍرند.»
روزنامه اعتماد در تیتر یک شماره شنبه خود با تاکید بر این که «توافق ژنو یک گام تا اجرا» فاصله دارد نوشته است: «پس از چهار دور مذاکرات فشرده میان نمایندگان ایران با نمایندگانی از اتحادیه اروپا و آمریکا در ژنو، عباس عراقچی از توافق بر سر مسائل باقی‌مانده میان ایران و اعضای گروه ۱+۵ خبر داد.»
روزنامه آرمان خبر داده است که «هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان» اعلام کرده است که «نطق علی مطهری، در راستای ایفای وظایف نمایندگی» بوده است. پس از نطق میان‌دستور علی مطهری در صحن علنی مجلس در انتقاد از ادامه حصر موسوی و کروبی و احکام صادره علیه زندانیان سیاسی سال ۸۸، دادستان تهران علیه این نماینده مجلس اعلام جرم کرده بود.
محمدرضا خاتمی از اعضای ارشد حزب مشارکت در گفت‌وگو با روزنامه شرق گفته است: «من فکر می‌کنم در عمل ثابت کردیم که از سال ۸۴ به اندازه کافی عبرت گرفته‌ایم. ما اگر بلوغ سال ۹۲ را داشتیم در سال ۸۴ همان دور نخست کار را تمام می‌کردیم. یا کاری می‌کردیم که رقابت در دور دوم بین اصلاح‌طلب‌ها رخ می‌داد. اگر ما دو یا یک ‌نفر از نامزدهای اصلاح‌طلب را قانع می‌کردیم که انصراف بدهند همان سال انتخابات را برده بودیم.»
محمدرضا خاتمی به این روزنامه گفته است: «ابایی ندارم بگویم که ما باید بپذیریم که رخدادهای بعد از سال ۸۴ و روی ‌کار آمدن آقای احمدی‌نژاد ناشی از اشتباه ما درسال ۸۴ بود.»
روزنامه تهران امروز از «مخالفت خودروسازها با کاهش قیمت‌ها» خبر داده و گزارش داده است. به نوشته این روزنامه، احمد نعمت‌بخش دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به اظهارات سخنگوی دولت مبنی بر ضرورت کاهش قیمت خودرو گفته است: «این اظهارات با واقعیت‌های صنعت خودرو همخوانی نداشته و غیر قابل اجراست.»
حمله شدید روزنامه‌های اصولگرا به دیدار روحانی و هنرمندان