Skip to main content

گردن نهادن رژيم ايران بر مواد

گردن نهادن رژيم ايران بر مواد
Anonymous

گردن نهادن رژيم ايران بر مواد توافقنامه متوقف نمودن فعاليت اتمی.....

دفتر سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفيد برای انتشار فوری:
سايت کاخ سفيد با انتشار يک بيانيه فوری توسط دفتر سخنگوی مطبوعاتی اوباما از گردن نهادن رژيم ايران بر مواد توافقنامه متوقف نمودن فعاليت اتميش و به خصوص توقف در بخشهای کليدی برنامه بمب سازيش خبر دا د و اعلام کرد:
توافق امروز برای اجرای ”طرح اقدام مشترک اعلام شده در ماه نوامبر، نقطه شروعی است که رژيم ايران برای اولين بار در يک دهه گذشته با اقدامات مشخصی برای متوقف نمودن پيشرفت برنامه اتمی خود و عقب راندن بخشهای کليدی از اين برنامه موافقت کرده است. در بيانيه کاخ سفيد آمده است: از شروع 20ژانويه، رژيم ايران برای اولين بار شروع به از بين بردن ذخاير اورانيوم غنی شده خود که دارای درجه تغليظ بالا می باشد خواهد کرد و بخشی از زيرساختهايی که چنين غنی سازی را امکانپذير می کند را برخواهد چيد.
رژيم ايران موافقت کرده که قابليت غنی سازی خودش را با خودداری از راه اندازی سانتريفوژهای بيشتر و عدم استفاده از سانتريفوژهای نسل بعدی محدود نمايد. در اين بيانيه تصريح شده است: بازرسيهای جديد و در دفعات بيشتر از سايتهای اتمی ايران، به جهان اين اجازه را خواهد داد تا ارزيابی نمايد که آيا ايران به تعهداتش پايبند است يا خير. در اين بيانيه همچنين آمده است: در مقابل، طی 6ماه آينده، آمريکا و شرکای ما در 1+5 – انگلستان ـ فرانسه، آلمان، روسيه و چين، و نيز اتحاديه اروپا-- مادامی که رژيم ايران به التزامات خود عمل کند، و در حالی که ما در پی يک راه حل جامع برای برنامه اتمی رژيم ايران می باشيم، شروع به اجرای کاهش نسبی تحريمات خواهند کرد. در اين اثنا، ما قوياً به اعمال نظام گسترده تر تحريمات ادامه خواهيم داد و اگر رژيم ايران در انجام التزامات خود شکست بخورد، ما برای افزايش تحريمات خود، حرکت خواهيم کرد.
در اين بيانيه اوباما بر تاثيرگذاری تحريمات انگشت گذاشت و گفت: تحريمات بی سابقه و ديپلوماسی سفت و سخت، کمک کرده است تا رژيم ايران به پای ميز مذاکره بيايد، و من از شرکايمان در کنگره که در هدفمان مبنی بر ممانعت از دستيابی ايران به تسليحات اتمی سهيم هستند، تشکر می کنم. … با توافقنامه امروز، ما به پيشرفت ملموسی دست يافته ايم. من از اين گام رو به پيش استقبال می کنم و اکنون بر روی کار حساس پيگيری يک راه حل جامع که بتواند به نگرانيهای ما بر سر برنامه اتمی ايران پاسخ دهد، متمرکز خواهيم شد.
من هيچ توهمی در اين مورد که دست يافتن به اين هدف، چقدر مشکل خواهد بود، ندارم، اما به خاطر امنيت ملی خودمان و صلح و امنيت جهانی، اکنون زمان آن است که به ديپلوماسی، فرصتی برای موفقيت بدهيم. در اين بيانيه اوباما در مخالفت با تحريمهای جديد کنگره در اين مرحله اعلام کرده است که اکنون اعمال تحريمات بيشتر، فقط باعث به خطر افتادن تلاشهايمان برای حل و فصل مسالمت آميز اين موضوع خواهد شد و من هر گونه لايحه يی که تحريمات جديدی را در خلال مذاکرات فعال کند، وتو خواهم کرد.
لازم به ذکر است که مطبوعات آمريکا اعلام کردند در صورتی که آمار حمايت از تحريمها در کنگره به 66 نماينده برسد وتوی اوباما را خواهد شکست.