Skip to main content

ادعای سوم شما .... حق تعیین

ادعای سوم شما .... حق تعیین
Anonymous

ادعای سوم شما .... حق تعیین سرنوشت خود تنها در مورد ملتهایی صادق است که دارای سرزمین مادری خود باشند. برای نمونه و به ترتیب برای ترکها، کردها، بلوچها، عربها و... آذربایجان، کردستان، بلوچستان و الاهواز سرزمین مادری آنها بشمار میرود.
محافل پان ترک تجزیه طلب دامنه جعل کاری شان نه تنها جعل در دستور زبان که به جغرافیا هم رسیده است. نخست می پردازم به واژه ("الاهواز") !. به سادگی نمیشه ازاین ادبیات که در راستای خط استعمار میخواهد بر تن حقوق زبانی- فرهنگی اقوام درون ایران لباسی از تجزیه طلبی بپوشاند گذشت . شما میتواند از بردن نام خوزستان که بیانگر حقوق تاریخی و بنیادی ملت ایران است پرهیز داشته باشید .

اما بی اعتنایی به حقایق روشن و مسلّم تاریخی ایران برای گردش چرخ کارخانهء ملت سازی مصنوعی برای رسیدن به هدف پاک سازی قومی در خوزستان به عرصه جعل و تحریف تاریخ و جغرافیا هم کشیده شده است .تاریخ پیش روی ماست. ایران یک هویت تمدنی و فرهنگی است که بر خلاف نوستالژیک های پان و شیخ خزعلی علاقمندان به تجزیه خوزستان قابل انکار و قابل حذف نیست. بنا به داده ها و پژوهش های تاریخی که هم شرق شناسان روسی و هم امریکایی انجام داده اند این خطه قبل از اینکه پای اقوام مهاجم عرب به ایران برسد سرزمینی غیرعربی بوده است برای نمونه واژه نامه خوزستان تو کتیبه داریوش در نقش رستم با واژ«خواجا» یا «خوجا» حک شده ‌است و یا آثار تاریخی بجا مانده از کاخ اپادانا در شهر باستانی شوش مربوط به دوره ای که این شهر پایتخت سیاسی دولت هخامنشیان بود و بعد از ۲۶۰۰ سال هنوز این شهر نام تاریخی خودش را دارد. .....بحث ادامه دارد