Skip to main content

ايران: ۱۲ اعدام شامل سه اعدام

ايران: ۱۲ اعدام شامل سه اعدام
Anonymous

ايران: ۱۲ اعدام شامل سه اعدام در ملأعام در ۶روز

رژيم ضدبشری آخوندی طی روزهای 6 تا 11اسفند دست کم 12 زندانی را در شهرهای مختلف بدار آويخت. شش تن از آنها مخفيانه و سه تن از آنان در ملأعام اعدام شدند. به اين ترتيب از ابتدای سال 2014 حدود 150تن اعدام شده اند.
در روز 11اسفند هفت زندانی در زندانهای زاهدان، بندرعباس و رشت اعدام شدند. حسن ذوالفقاری، 23ساله، به طور مخفيانه در زندان مرکزی زاهدان بدار آويخته شد. او که اهل زابل، از استان محروم سيستان و بلوچستان بود، در 17سالگی بازداشت شده و 6سال حبس در زندانهای قرون وسطايی آخوندها را متحمل شده بود. در همان روز چهار زندانی ديگر به طور مخفيانه در زندان بندرعباس اعدام شدند.
همزمان رسانه های حکومتی از اعدام دو زندانی 28 و 30ساله در زندان رشت خبر دادند و با وقاحت اعلام کردند علت اعدام آنها اقدامات ”خلاف شرع“ بوده است. بنا بر گزارشها طی دو هفته اخير 10 زندانی در زندان لاکان رشت اعدام شده اند.
در روز 8اسفند نيز حسين محمدی، 31ساله، از زندانيان کرد، در زندان مرکزی سنندج بدار آويخته شد. تلويزيون رژيم نيز در همان روز از اعدام يک زندانی در سلماس خبر داد.
در روز 6اسفند دو زندانی در سمنان و سه زندانی که هر سه 26ساله بودند، در سه نقطه از استان البرز در ملأعام اعدام شدند. کارگزاران دستگاه قضاييه رژيم گفتند که اين اعدامها برای «عبرت سايرين» صورت گرفته است. انتشار يک ويدئو تکاندهنده از صحنه های اعدام يکی از اين سه زندانی در اينترنت، انزجار شديدی را عليه رژيم آخوندی بر انگيخت.
مقاومت ايران جامعه جهانی را به محکوميت قاطع اعدامهای خودسرانه و جمعی که در دوران رياست جمهوری روحانی ابعاد گسترده تری يافته است فرا می خواند و خواستار آن است که پرونده نقض وحشيانه و سيستماتيک حقوق بشر توسط رژيم ملايان به شورای امنيت ملل متحد ارجاع داده شود.

دبيرخانه شورای ملی مقاومت ايران
12اسفند 1392 (3مارس 2014)