Skip to main content

دو نکته در مورد اطلاعاتی که

دو نکته در مورد اطلاعاتی که
Anonymous

دو نکته در مورد اطلاعاتی که در مورد گروه های موسس سچفخا داده شده قابل ذکر است.رفیق اشرف دهقانی می نویسد: "درواقعیت امر چریکهای فدائی خلق از دو گروه که هر دو "جوان تر" از گروه یاد شده بودند تشکیل شد. یکی گروهی بود که در سال 1346 از پیوستن گروهی از انقلابیون مبارز در تبریز، مشهد، ساری وتهران به وجود آمد و رفیق حمید اشرف نام آن را گروه احمدزاده گذاشت. گروه دیگر گروهی است که به گروه جنگل معروف است که با زحمات بی دریغ رفیق غفور حسن پور به عنوان بر پا کننده اصلی این گروه، درسال 47 شکل گرفت. این دو گروه به طور مستقل بدون اطلاع از وجود یکدیگر مخفیانه فعالیت می کردند تا این که در اوایل سال 49 بین آنها ارتباط برقرار شد و طی یک دوره بحث و تبادل نظر، آن دو گروه در هم ادغام شده و تشکیلات چریکهای فدائی خلق را به وجود آوردند که در فروردین سال 50 با صدور 13 اعلامیه موجودیت خود را به جامعه اعلام نمود."

1- در واقع رفقای دسته جنگل، به فرماندهی رفیق علی اکبر صفایی فرهانی و هسته شهری آنها به رهبری رفیق حمید اشرف از بقایای گروه جزنی - ضیاءظریفی بودند. که اولی پیش از ضربه به فلسطین اعزام شده بود و دومی( حمید اشرف ) به همراه رفیق غفور حسن پور بیشترین سهم را در احیای گروه پس از ضربات سال1346 داشت. 2 - مجموعه مباحثی که رفیق اشرف دهقانی از آن یاد میکند، پیرامون شروع مبارزه و تمرکز آن در شهر یا کوه ( جنگل) نیز جزو تفاوت های نظری دیدگاه رفقا اجمد زاده و جزنی می باشد. که نهایتا به مصالحه رسیده و قرار میشود مبارزه همزمان در هر دو نقطع آغاز شده و ادامه یابد.
اگر چه به لحاظ کمی وکیفی چریکهای فدایی خلق در آغاز تحت تاثیر نظرات رفیق احمد زاده قرار داشتند، اما وجود رفقایی با داشتن نطرات جزنی در رهبری چریکها را نمی توان انکار نمود.