Skip to main content

آقای پرچی زاده از جیب دیگران

آقای پرچی زاده از جیب دیگران
Anonymous

آقای پرچی زاده از جیب دیگران بخشش ساده است.
خیلی ساده میفرمایید "کشته های اعتراض 88" از یک انقلاب کمتر نبود.
یا سنتان اجازه نمیدهد یا عافیت نشینی در خارجه شما را از واقعیات دور نگه داشته ولی امروز فکر میکردم که این انقلاب ایران اعدامها را تا درجه داران ارتش و شهردار سابق تهران غلامرضا نیک پی و وزیر آموزش و پرورش فرخ رو پارسا هم کشاند.
تازه انقلاب ایران در مقایسه با انقلاب چین و شوروی و ویتنام و کامبوج و لیبی و سوریه هنوز جز مسالمت آمیزها بوده....
لطفا این تئوری بافی ها را با پرداخت بهایی از جانب خود مخلوط بفرمایید که عبارت عافیت نشینان خارجه نشین به شما اطلاق نشود.
یکی دیگر از بدبختی های ملت ایران تندروی هایی است که امثال نوریزاد را خندق و خاکریز اپوزیسیون تلقی میکند.
مگر جز این باید باشه؟
هر اجتماعی طیف های مختلفی داره.
یک عده اپوزیسیون برانداز هستند. یک عده طرفدار حکومت و بقیه هم

وسط این دو قرار میگیرند.
هیچ جیزش عجیب نیست.
همیشه تعداد کسانی هم که بین براندازها و طرفداران قرار دارند بیشتر است....اینها هستند که با متمایل شدن به سمت و سویی نهایتا تکلیف نهایی را مشخص میکنند.
در جوامعی مثل لبنان و هندوستان که تعدد و تکثر آرا و عقاید وجود داره هیچکس کس دیگر را متهم به خاکریز و یا خندق بودن نمیکنه. در جامعه ای مثل جامعه ما که بالای هشتاد یا نود درصد از مردم فرهنگ و دین خاصی دارند اینگونه افکار بیمارگونه مجال رشد و ماندگاری و شکوفایی پیدا میکنند.
این تنها حکومت ایران نیست که انحصار طلب و یکجانبه گراست. دقت در افکار اپوزیسیون و بطور مشخص اینگونه اتهامهایی که اپوزیسیون به بخش دیگری از اپوزیسیون میزند...به امثال نوریزاد و دکتر خزئلی میزند نشاندهنده همین مشکل در بیرون از حکومت هم میباشد و جمله خلایق هر چه لایق و یا خدا در و تخته را به هم خوب جور میکنه و ما دقیقا لایق همین حکومت هستیم و یا (ان الله لا یغیر ما بقوم الا یغیر ما بانفسهم=خدا سرنوشت ملتی را عوض نمیکند مگر این ملت تغییری کیفی در نفسانیات خود ایجاد نکنند).
پس از خواندن نظرات آقای پرچی زاده چه میشه گفت جز اظهار تاسف از نداشتن سعه صدر....نداشتن تحمل برای دیگران...؟
نگاهی دوباره به چهره این جوانان مرا به یاد حال و هوای دهه پنجاه و بی تجربگی های خودم میندازد.
زمانی هم بودکه تجربیات آبدیده ترها را جدی نمیگرفتم.
خدا کنه این حرفهاشون هیچوقت جایی در جامعه ایران باز نکنه و تجربیات امثال محمد نوریزاد که مویی در این راه سفید کرده اند مورد استفاده قرار بگیره.... آمین.