Skip to main content

و اما «موضوع مردمان گوناگون»

و اما «موضوع مردمان گوناگون»
Anonymous

و اما «موضوع مردمان گوناگون» که بخشی از این مردمان در خارج از مرزهای ایران قرار دارند و«حقوق اساسی شان نقض میشود» و حق دارند جدا شوند. پایان نقل قول ).آ.ائلیار: من نمی دانم با پشتوانه کدام دانش درزمینه زبان و مردم شناسی ،ایرانیان را مردمان گوناگون میدانی که نقض «حقوق اساسی شان» «حق جدایی طلبی »به همین دلیل است.
چنیـن برداشتِ صرفاً قومی درتبییـن تاریـخ اقوام ایرانی برای مثال در رابطه و تضاد تاریخی آذری‌ها در ایران با عثمانی‌ها و ترک‌های آسیای صغیر در می ماند. وقتی تبریز به چنگ ترکان عثمانی افتاد آنقدر جنگیدند که پادشاه ترک عثمانی دمبش را روی کولش گذاشت و رفت و فهمید آذری ایرانی را نمیشود قورت داد و با این اقدام تازیخی- سیاسی سرنوشت‌ساز عملاً وفاداری شان به ایران و عضویت خود را در آن اعلام کرده اند.به قول استاد شهریار ...

اختلاف لهجه مليّت نزايد بهر کس / ملّتی با يک زبان کمتر به ياد آرد زمان / گر بدين منطق تو را گفتند ايرانی نه‌ای / صبح را خوانند شام و آسمان را ريسمان.وایران تنها کشور چند زبانه در دنیا نیست که هنوز تجزیه نشده است و در سایر کشورها تنها یک زبان عمده وجود دارد. و در مورد حق جدایی طلبی، طوری تلقین می کنید که تجزیه ایران نشان دهنده میزان دموکراتیک بودن و رعایت حقوق بشردر کشور خواهد بود!درهیچ کجای متن ميثاق بين المللی حقوق مدنی و سياسی (1966) که از يك مقدمه و 53 ماده در قابل شش بخش تنظيم و تدوين شده است صحبتی از جدایی طلبی به عنوان یک حق شهروندی نشده است و از هیچ جنبش جدایی خواهانه ای دفاع نمی کند زیرا منشور سازمان ملل تمامیت ارضی و حق استقلال و حاکمیت ملی را صریحا محترم دانسته است.قطعنامه سازمان ملل که در۷ دسامبر سال ۱۹۷۶ صادرشده است، عنوان کرده که فقط درسه وضعیت مبارزه ملت های «استعمار شده»، یا «زیر سلطه نیروهای بیگانه» یا زیر قید «رژیم های نژاد پرست» را برای آزادی به رسمیت می شناسد و سه وضعیتی که در مصوبه سازمان ملل مطرح شده اقوام ایرانی نه زیراستعماربیگانه قرار دارند و نه مانند اقمار شوروی و چین زیر سلطه نیروهای خارجی هستند و نه رژیمی نژادپرست مانند ترکیه و سوریه و جمهوری جعلی آذربایجان در ایران حاکم است که ساختار حقوقی-سیاسی مبتنی بر اصالت نژاد باشد.بنابراین صرف تبعیض یا سرکوب چنان حقی را برای جدایی به رسمیت شناخته نشده است . واما بخشی از این «مردمان »در خارج از مرزهای ایران قرار دارند که ه مشکل آنها هم با «اتحادیه ی منطقه ای» و رفع مسئله ی مرزها قابل حل است!در این نقل قول ، دم ، اندیشه پان و اتحاد کلیه اقوام و تیره‌های مختلف ترک و کرد عرب هرچند که بیان آرزوها و خواسته‌ های نژادی- فاشیستی و بازی با مفاهیمی ذهنی است ،اما بخوبی از زیر عبای الفاظی های بی سروته «حقوق بشر» ی تو بیرون آمده است. به گفتهء مولوی : از برون بر ظاھرش نقش و نگار / از درون انديشه ھای زار زار. آ.ائلیار گرامی، شما و محافل تجزیه طلب با ارزش گذاری اجتماعیشان که مهم این است به کدام طایفه و قوم و نژاد تعلق داشته باشی ، هم نژادپرست و هم تمامیت ارضی پرست و هم زبان پرست هستید.مگر نه اینکه بروز دادن این همه کینه نژادی بر علیه«فارس» و جنگولک بازیها برای جدایی از ایران است برای رسیدن به دولتهای تک ملیتی و تک زبانی تا به گفته خودت «اینان دولتهای خود» را با «مردمان » در خارج از مرزهای ایران داشته باشند!