Skip to main content

پان ایرانیسم و اصرار بر ماهیت

پان ایرانیسم و اصرار بر ماهیت
Anonymous

پان ایرانیسم و اصرار بر ماهیت فاشیستی

همه درباره اعمال و حرکات فاشیستی جریان پان ایرانیسم مانند کتابسوزی، دروغ پردازی، تاریخ سازی، جنایت، زورگورئی، مجبور کردن غیر مستقیم به کوچ از طرق مختلف و غیره دیده و شنیده ایم واینک آخرین اخبار در باره اعمال این جریان که تمام ویژگیهای یک جریان فاشیستی را داشت و این یکی را هم اضافه کرد که بی سابقه است و تا به حال هیچ موجودی روی زمین نبوده که تاب تحمل و دیدن ابنیه تاریخی و خانه و کاشانه دشمنان مغلوبش رانداشته باشد.


البته رضا پالانچی در چند مورد دستور تخریب قصرها و ساختمانهای موجود در مناطق تورک نشین را داده بود و پیروان راستینش نیز از او تقلید کرده و مدتی است که مشغول تخریب خانه ها و بناهای منسوب به شیخ خزعل و خانواده اش هستند.
دهها نفر از مردم اهواز بعد از ظهر روز سه شنبه 17 مارس 2014 در اعتراض به تخریب بنای تاریخی "سرای عجم" در منطقه بازار عبدالحمید اهواز به تظاهرات پرداختند.
به گزارش فعالان اهوازی سرای عجم یکی از کاخ های شیخ خزعل آخرین حاکم عرب استان خوزستان کنونی، ولایت عربستان پیشین می باشد .
بر اساس این گزاش معترضان با حمل پلاکاردهایی اعتراض خود را به تخریب این کاخ تاریخی اعلام کردند.
در برخی از صفحات فیس بوک فعالان مدنی و فرهنگی اهواز تصاویری از تخریب این قصر و نیز تجمع اعتراضی مردم منتشر شده است آنها این اقدامات را بیانگر محو عمدی نشانه های فرهنگی و هویتی عرب های اهوازی قلمداد می کنند .
فعالان اهوازی افشین حیدری ، رئیس ميراث فرهنگی خوزستان را متهم می کنند که در تخریب بنای تاریخی "سرای عجم " دست داشته است.
گفتنی است که در چند سال اخیر چندین بناهای تاریخی از خزعل و فرزندان او در اهواز و دیگر شهرهای استان از جمله قصر الفیلیه تخریب شده است.