Skip to main content

هنوز چیزی نشده رگهای گردن شما

هنوز چیزی نشده رگهای گردن شما
Anonymous

هنوز چیزی نشده رگهای گردن شما از شدت عصبانیت می ترکد. از هر گونه تحقیر، توهین، تهدید، برچسب زدن، تمسخر جهت پایمال کردن نظر، هویت و نقد طرف مقابل کوتاهی نمی کنید. هنز شما قدرت سیاسی دستتان نیافتاده اینطور رفتار می کنید. اگر فردا قدرت سیاسی دست شما بیافتد، باز همانطور خواهد بود که مانند زمان شاه پیدا شدن هر کتابی به زبان ترکی آذربایجانی مصادف بود با به زندان رفتن و بعنوان زندانی سیاسی سالها در تاریکخانه بسر بردن.
نویسنده محترم با عینک رنگی خویش فلات جغرافیائی ایران به رنگ زیبای عینک خویش می بینند. ایشان تا آنجا پیش می روند تا این عینک رنگی زیبا را به تمامی دنیای اسلام و بالای بین النحرین و قفقاز هم توصیه می کنند. ناسیونالیسم فارسی ایشان در خدمت و احترام به ملت خویش قابل احترام است. ولی آنجا که ایشان تلاش می کنند برای بقیه هویت، تاریخ تعیین کرده و زبان و فرهنگ انها را لگد مال بکنند،

از مرز یک تاریخ نگار ازاده خارج می شوند. از نوشته ایشان نه تنها کاملا معلوم است که به صورتی هدفمند و انتخابی اهداف و مقاصد ویژه خویش را تعقیب می کنند و خواهان استخراج نتایج مورد نظر از تحقیقات خویش می باشند، بلکه متاسفانه دانش ایشان در مورد فرهنگ، تاریخ، ادبیات و زبان های دیگر جغرافیای منطقه از قبیل زبان های عربی، ترکی، کوردی، ارمنی، آسوری و غیره در آن حدی نمی باشد وسعت و عمق و گستره اهمیت آنها را متوجه باشد. ما هم بچگی هامان وقتی با عینک رنگی فیلم های سیاه و سفید را تماشا میکردیم، سر از پا نمی شناختیم. فلات ایران منطقه ای "مالتی اتنیک" می باشد که هر گروهبندی اتنیکی زبان و فرهنگ ویژه خویش را دارا می باشد. برتری قائل شدن به هر یک از این گروه های اتنیکی به قیمت تحقیر ، حذف و توهین به دیگری یک عمل نژادپراستانه و آپارتایدی بیش نیست.