Skip to main content

آالیار. من از این جمله شما

آالیار. من از این جمله شما
Anonymous

آالیار. من از این جمله شما واقعا متعجبم« اما در مورد گروهها ، بلی تئوری آنها عمدتاً ناسیونالیستی ست. و این موضوع را در مقالات مختلف با بررسی مقولات و تئوری آنها نشان داده ام. متأسفانه موضوع صحت دارد. و این آفت مبارزه است. ایکاش چنین نبود» . من نمی دانم شما از کدام تئوری صحبت میکنید؟ من فکر میکنم, شما پلاتفورمها , بیانیه ها و مرامنامه های گروه ها و تشکیلات های آذربایجانی را نمی خوانید. شما برای نمونه از یکی مثال بیاورید البته, نه از نظر شما و آقایانی همچون سعید( آقای راسیونال) بلکه از نظر دنیای دموکراتیک, مفهوم ناسیونالیستی با بار منفی داشته باشد.

هارای هارای من تورکم , بلی در نظر یک فارس ناسیونالیست , که می خواهد ایران فقط فارس باشد, یک شعار ناسیونالیستی است, ولی در نظر بقیه چی؟ اگر شعار , هارای هارای من فارسم و یا , هارای هارای من کومونیستم, میدادند, این قدر سرو صدا راه می انداختید؟
دوست محترم, جواب شعارها در استادیومهای فارسیستانیکه از تلویزیون دولت فارسی هم بطور زنده پخش میکنند ,ترکها برو گم شو, چه میتواند باشد؟ باز هم می نویسم, قضاوت شما همیشه در چهارچوب ایده اولوژیتان محصور مانده و نتوانسته آزاد اندیشانه یاشد. اما در مورد ناسیونالیزم و مارکس , گرچه مارکس شناس نیستم ولی چیزهائی هم از لیتراتورهای آلمانی در باره مارکس و ناسیونالیزم خوانده ام. مارکس, ناسیونالیزم را با شرط و شروطی قبول میکرده و اصولا مخالف تشکیل شدن دولت ملتهای کوچک بوده. مثلا میگفته, صربها حق تشکیل دولت ملی خودرا ندارند. ولی این بحث دیگری است . سیزده ساغ اولین