Skip to main content

کالاه، به میوه بوته های

کالاه، به میوه بوته های
Anonymous

کالاه، به میوه بوته های خربزه و طالبی اطلاق می شود که هنوز ترد و سبز بوده و انداز آنها از مشت بسته دست تجاوز نمی کند. یادم می آید ، آن موقع ها به آن قیرا هم می گفتند. جناب ائلیار ممنونم از ادیت فارسی شعرم.
ای کاش همه ما یاد می گرفتیم که در حوزه تخصصی مان اظهار نظر کنیم. من در سایت های خارج به زبان های دیگر هم شعر نوشته ام و هیچ وقت ندیدم فردی که با زبان ادبیات بیگانه است، نسبت به نوشته های دیگران نظر بدهد. کسی که به دنیای شعر وارد میشود اول از هر چیز به بار هنری یک اثر دقت می کند. حتی پیام شعر برخلاف اندیشه های او باشد، اگر روان، لطیف و دارای ایهام و استعاره های خلاقانه باشد و هارمونی منطقی بر تمامیت آن حکمفرمایی می کند شایسته تحسین است.

ای کاش، حداقل بخش فرهنگ و هنر سایت ایران گلوبال سیستمی به وجود می آورد که همچون اکثر سایت های ادبی، افراد فعال در زمینه فرهنگ وادب وارد مقوله نقد و بررسی می شدند تا حداقل با مطالعه نظرات آنها، اشخاصی که در خود نیازی به مطالعه و صرف زمان های طولانی در تفحص متون ادبی نمی بینند، کلیدهای بسته زبان ادبی برای آنها نیز باز شود و بدین وسیله آنها نیز از زیبایی های نهفته در یک شعر لذت ببرند .